NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackarena
Hejsan.

Undrar om det är någon annan än jag som har problem med AC;n på son volvo C30
Från ena dagen till den andra så har den slutat med kall luft och kör ganska varm istället.

Kan det vara för lite vätska eller är det så att kondensorn kan ha pajat?
Ska ringa Volvo imorgon, har en känning att det kommer att bli dyrt det här.

Har nyligt haft bilen på service, kollar inte dem AC:n då?
Någon som känner igen detta?

Har ägt bilen snart i två år.
Användarvisningsbild
av Rydell
Har du tur så är det kondensorn. Den har förlängd garanti på V50 på grund av undermålig kvalitet. Detta borde nog oxå gälla c30. Annars går det att få på försäkringen.
Föra året bytes min kondensor på goodwill av Volvo sen kraschade kompressorn till acn med och den gick på försäkringen 1000 spänn i självrisk. Samt att Volvo byte givarna till acn. 1000kr och nästan en helt ny ac i bilen :)
av Bewsfroe
Vad innebär förlängd garanti då? Har jag nåt och hämta om kondensorn på min C30 07 går åt fanders?
Användarvisningsbild
av Rydell
Tror att det är upp till 10 000 mil eller något liknade på kondensorn. Kan ej svara för c70n
Användarvisningsbild
av Micce1980
Om du vet vad felet är så kolla http://www.autoteilemann.de/ om de har. Sedan får verkstaden sätta dit delen därifrån. :D
av Mackarena
Jag tackar alla för bra svar.
Tyvärr kan Inte garantin utnyttjas då den gått mer än 10000 mil .
Hoppas att försäkringen täcker det annars kostar det runt 10 000 -20 000.
Kul :oops:
Användarvisningsbild
av Rydell
Om det är kondensatorn så finns det att köpa för 700 kr och uppåt. Köp delarna själv och lämna till en mindre verkstad och låt dem göra jobbet. Borde bli betydligt billigare.
Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]