Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Finns en "slang" under räläboxen. Den kommer in strax ovanför kopplingspedalen. kan ta en bild sen....
Användarvisningsbild
av Nexus
vad har du tänkt montera för ljus och hur många och vilken höjd?
av Vento
Hallå igen!
tänkte kolla en sak, tog bort nummerplåtshållaren idag och den sitter ju bara i två stycken skruvar i plasten och det känns lite klent att sätta hållarn och tre ljus i.
Hur ska man lösa detta på ett bra sätt?
har stabiliseringsstag också men känns som man ändå kan behöva någe stadigare fästning i kofångaren?
av AnkaN7893
Vento skrev:Hallå igen!
tänkte kolla en sak, tog bort nummerplåtshållaren idag och den sitter ju bara i två stycken skruvar i plasten och det känns lite klent att sätta hållarn och tre ljus i.
Hur ska man lösa detta på ett bra sätt?
har stabiliseringsstag också men känns som man ändå kan behöva någe stadigare fästning i kofångaren?

Så här gjorde jag på min förra bil, satt som berget. Behövde inga stabilisatorstag. La den ner ( jag hade regskyltshållare för 2 men funkar för 3 också) och bultade fast den med vagnsbult igenom krockbalken.

Bild
av Vento
Lucif3r skrev:Jag är rätt säker på att du kan fästa skruvarna i balken. Använd lite längre skruv och mutter så bör det gå.
Hur långt in är de till balken?
Måste man ta bort fronten eller hur kommer man åt för att sätta dit muttern?
av AnkaN7893
Vento skrev:
Lucif3r skrev:Jag är rätt säker på att du kan fästa skruvarna i balken. Använd lite längre skruv och mutter så bör det gå.
Hur långt in är de till balken?
Måste man ta bort fronten eller hur kommer man åt för att sätta dit muttern?
Ja det måste du, bättre att sätta en gängad stång rätt igenom och med mutter på baksidan samt framsidan av balken sen mutter och bricka bakom stötfångaren sen e det bara att skruva fast skylthållaren, dock så kommer skylten att hamna rätt långt ut med denna montering men finns säkert en lösning, svetsa fast skylthållaren i gängstången och slipa av allt som sticker ut.

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]