- lör 29 jun 2013, 13:36
Hej!
Denna tråd gäller Volvo 850 utrustning. Jag skulle vilja fråga er vad ni har för utrustning på era 850's. Turbo och drivlina räknas in också.
Tänkbara standardutrustning så som yttertemperaturmätare och servo behöver vi inte räkna in för det är något som Volvo har haft sedan 80-talet som standard. Men utrustning som är standard men nykommen som ändå räknas som lyx på den tiden är OK att räkna in.
Jag har en Volvo 854 GLT från 1992 och jag har utrustningen:
* ABS
* automatisk höjdjustering av främre bilbälten
* bältesförsträckare
* Elspegelar höger
* Eluppvärmda elspeglar
* Eluppvärmda helskinsäten
* höjbar förarstol och passagerarstol
* SIPS
* ställbar ratt
* AC
* Elhissar runt om
* Farthållare
* Vippbar passagerarstol
* Larm
* Taklyse bak på båda sidorna
* Mitten nackstöd bak.
* Brandsläckare passagerarstol
* Aluminiumfälgar
Det jag önskar är:
* Fjärrlås
* Färddator
* ECC
* Motorvärmare
* Kupévärmare
Jag har också några frågor i tråden. På min så har jag SIPS. Men vad är det egentligen? Jag har hört att det är typ av aribag fast i...säterna?
Den andra frågan är att det står "Volvo larm" på min förardörr på rutan. Betyder det att jag har larm då eller är det bara en sak för att hålla tjuvar borta? Jag har inte heller någon dosa som kan stänga av larmet eller någon röd lysande diod som sitter på A-stolpen.
Denna tråd gäller Volvo 850 utrustning. Jag skulle vilja fråga er vad ni har för utrustning på era 850's. Turbo och drivlina räknas in också.
Tänkbara standardutrustning så som yttertemperaturmätare och servo behöver vi inte räkna in för det är något som Volvo har haft sedan 80-talet som standard. Men utrustning som är standard men nykommen som ändå räknas som lyx på den tiden är OK att räkna in.
Jag har en Volvo 854 GLT från 1992 och jag har utrustningen:
* ABS
* automatisk höjdjustering av främre bilbälten
* bältesförsträckare
* Elspegelar höger
* Eluppvärmda elspeglar
* Eluppvärmda helskinsäten
* höjbar förarstol och passagerarstol
* SIPS
* ställbar ratt
* AC
* Elhissar runt om
* Farthållare
* Vippbar passagerarstol
* Larm
* Taklyse bak på båda sidorna
* Mitten nackstöd bak.
* Brandsläckare passagerarstol
* Aluminiumfälgar
Det jag önskar är:
* Fjärrlås
* Färddator
* ECC
* Motorvärmare
* Kupévärmare
Jag har också några frågor i tråden. På min så har jag SIPS. Men vad är det egentligen? Jag har hört att det är typ av aribag fast i...säterna?
Den andra frågan är att det står "Volvo larm" på min förardörr på rutan. Betyder det att jag har larm då eller är det bara en sak för att hålla tjuvar borta? Jag har inte heller någon dosa som kan stänga av larmet eller någon röd lysande diod som sitter på A-stolpen.
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.