Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tim92
Hej jag har fått ett problem med min 89a 740 gle. När man ska köra iväg o trycker gasen i botten så hackar o misständer bilen. Det är nya tändkabkar o tändstift. Även när man starta bilen när den stått över natten så är tomgången på 500 varv och den vill dö hela tiden om man inte gasar och håller den vid liv. då lyser även lamdan när den håller sig på 400-600 varv sen när man gasar på så släcks lampan. När bilen är varm så är det bara att den hackar när man trycker gasen i botten. Så man måste hålla jämn gas om den inte ska hacka o misstända, har nydligen bytt luftmassomätaren också
Hade detta problemet i flera veckor sen när jag skulle ner till mamma så tröttnade jag och gav full gas ner, stannade sedan och skulle köra vidare och då försvann felet??? har inte gjort ngt men nu funkar den som det ska iaf :D lika glad är jag för de
Hade detta problemet i flera veckor sen när jag skulle ner till mamma så tröttnade jag och gav full gas ner, stannade sedan och skulle köra vidare och då försvann felet??? har inte gjort ngt men nu funkar den som det ska iaf :D lika glad är jag för de

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna-[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]