Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
ektorp skrev:tack för svaren men tycker det verkar svårt att bygga en
finns det ingen att köpa som är färdig ??
Det tror jag knappast. Vi pratar 1 LED, 1 knapp och 3 kablar här...

Just 850 är ännu mer speciella än s/v70, då beroende på vilken motorstyrning man har kan man behöva både vol-fcr och en hemmabyggd blinkdiod för att läsa ur alla koder.
av ektorp
Lucif3r skrev:
ektorp skrev:tack för svaren men tycker det verkar svårt att bygga en
finns det ingen att köpa som är färdig ??
Det tror jag knappast. Vi pratar 1 LED, 1 knapp och 3 kablar här...

Just 850 är ännu mer speciella än s/v70, då beroende på vilken motorstyrning man har kan man behöva både vol-fcr och en hemmabyggd blinkdiod för att läsa ur alla koder.
ok ,vad vill du ha för det ?
ja har ett motorsystem som heter fenix 5,2
och motorn heter 5252 b
och hur funerar den med dioder ?
Användarvisningsbild
av js1
Alldeles utmärkt, precis som jag skrivit och länkat i tidigare inlägg. :shock:

Du behöver inte göra det så svårt och bygga nån fancy grunka med OBD- kontakt och hela köret. En diod, en tryckknapp och lite kabelstumpar. Du sticker ner kabeländarna i uttaget i bilen. Får se om jag tar en bild på min i eftermiddag så får du se hur enkelt man kan göra det. Min funkar klockrent, har samma motor som du.
av ektorp
js1 skrev:Alldeles utmärkt, precis som jag skrivit och länkat i tidigare inlägg. :shock:

Du behöver inte göra det så svårt och bygga nån fancy grunka med OBD- kontakt och hela köret. En diod, en tryckknapp och lite kabelstumpar. Du sticker ner kabeländarna i uttaget i bilen. Får se om jag tar en bild på min i eftermiddag så får du se hur enkelt man kan göra det. Min funkar klockrent, har samma motor som du.
ja det skulle va bra att få se den
och ja undrar hur vet man i vilket uttag alltså vilket hål i odb n tilex om ja vill se felkoderna och hur raderar man dom
hoppas du förstår hur ja menar
Användarvisningsbild
av js1
Jo, jag förstår men blir samtidigt lite konfunderad för det framgår med all önskvärd tydlighet om du läser pdf:en jag länkade till. ?:-/
av ektorp
[quote="js1"]Jo, jag förstår men blir samtidigt lite konfunderad för det framgår med all önskvärd tydlighet om du läser pdf:en jag länkade till. ?:-/
ok, men om du kan skicka en bild på den skulle ja va tacksam
Användarvisningsbild
av js1
Så här ser den ut. Enklare kan det knappast bli, funkar klockrent. Den har jag liggandes i handskfacket tillsammans med pdf:en.

Bild
Bild

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]