Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Duzbrovskiy
Hejsan alla ni på Jagrullar.
Nu är det så att jag har en liten fråga angående min fina volvo 850 ifrån 1995 som har gått ca 34,300 mil. Det är nämligen så att det luktar bensin i min kupé ibland. Oftast är detta när jag svänger. Bilen har börjat dricka mer olja också, men det läcker inte någonstans vad jag kan se.
Har kollat runt lite och en del tror att det är flamfiltret eller något som är vajsing med vevhusventilationen.Frågan är vad experterna tror?
Tacksam för svar
MVH Magnus
När jag hade bensindoft i min 854 från 1994 var det packningen till bränslepumpen som läckte. Pumpen monteras i tanken under högstanivån, så läcker det det allra minsta kommer det ut bensin under koffertgolvet när tanken är full. Men det är ju mest när det är riktigt fullt som det kommer nåt. Annars är det bara skvalp som når packningen, och det blir det inte mycket läckor av.
apersson850 skrev:När jag hade bensindoft i min 854 från 1994 var det packningen till bränslepumpen som läckte. Pumpen monteras i tanken under högstanivån, så läcker det det allra minsta kommer det ut bensin under koffertgolvet när tanken är full. Men det är ju mest när det är riktigt fullt som det kommer nåt. Annars är det bara skvalp som når packningen, och det blir det inte mycket läckor av.
Tack för svar. Jag kollade på detta som du sa och packningen var tät och helt ok. Det visade sig vara bensinslangen i motorutrymmet som det var en spricka i.
Man såg ej detta då det hade läckt ut så pass mycket under en längre tid. Såg det bara utav en ren slump när ljuset la sig rätt på sprickan. Detta var lätt åtgärdat!

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]