Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan orsaken till detta vara en kass drivknut? hur upp för sig bilen när drivknuten är kass? Såg att drivaxeldamasken va kass på högersidan. Men ska jag då bara byta damasken som är billig på biltema, eller hela drivknuten?

Hejsan

När jag svänger vänster med bilen i farter över 20 Km/h så skakar fan hela bilen och ratten! Känns som att den understyr nått extremt ( att däcket inte greppar ) Svänger jag höger är den helt tyst och glider fint, men vänster så börjar satan leva i bilen..

Har kollat alla leder hjullager osv. Men hittar inget på högerhjul eller vänster för den delen heller, gjorde 4 hjulsmätning på bilen när jag bytte hjullager vänster fram för 1-2 månader sedan så den är korrekt inställd.

Några ideer på vad det kan vara?
Senast redigerad av 1 AnkaN7893, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Det låter som om den inte fungerar som tänkt i delningen fram/bak. Att bak trycker på när den borde vara urkopplad. Kör i cirkel på grus och syna dina spår. Dom berättar om allt släpper.
*pettson* skrev:Det låter som om den inte fungerar som tänkt i delningen fram/bak. Att bak trycker på när den borde vara urkopplad. Kör i cirkel på grus och syna dina spår. Dom berättar om allt släpper.

Ungefär så det känns men borde vara så hur man en svänger men fan bara när man svänger höger..
Jag har nu bytt ABS ringar och allt funkar som vanligt igen.
De gamla va helt sönderrostade efter 25000mil.

Bilen gick bra rakt fram men inte i vänstersvängar troligen för att den högra var spräckt. Samt att när man svänger belastas det like olika mot rakt fram och givaren kanske inte får samma signal från kransen och då felar det.

Har iaf luskat ut att den från och med &arin[…]

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]