Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
En av de tråkigaste sakerna är ju att det bara är några få som får kakan. Att priset sätts av grossist och det är där man tjänar pengarna. Om en hel del av pengarna gick till arbetarna så skulle inte jag reta mig i alla fall, men när 20% av sveriges befolkning äger 87% av tillgångarna så vet man ju vart pengarna går. Inte är det till svenssons i alla fall.
Användarvisningsbild
av erikn
Och inte fan är det någon som tänker göra något åt saken, förutom moderaterna då som kommer se till att den ökar. Vet inte vad jag ska rösta på nästa gång.
Användarvisningsbild
av vetten
Låt inte tråden spåra ur nu :-(O) Reservdelspriserna var tråden inte vilket parti man ska rösta på :roll:
Användarvisningsbild
av taxi
Förlåt :oops:
Men jag tror inte att så mycket mer fakta kommer här, så jag fyller på med en liten upplevelse ang kvalitet:
Har ofta förundrats över priser på volvo och Mekonomen, man ska självklart få originalkvalitet hos båda (enligt de själva då), lik förbannat håller mitt nya momentstag/växellådsfäste på att rosta bort. Det mellan motor och subframe, i framkant.
Drygt tre månader gammal del, såg det igår så därför är jag fortfarande lite putt över det.
Jaja, glad midsommar på er :D
Användarvisningsbild
av sthlm
taxi skrev:Förlåt :oops:
Men jag tror inte att så mycket mer fakta kommer här, så jag fyller på med en liten upplevelse ang kvalitet:
Har ofta förundrats över priser på volvo och Mekonomen, man ska självklart få originalkvalitet hos båda (enligt de själva då), lik förbannat håller mitt nya momentstag/växellådsfäste på att rosta bort. Det mellan motor och subframe, i framkant.
Drygt tre månader gammal del, såg det igår så därför är jag fortfarande lite putt över det.
Jaja, glad midsommar på er :D
Aldrig sett ett rostigt momentstag vad jag kommer ihåg. Trodde att dom var av aluminium?
Användarvisningsbild
av taxi
Har inte tänkt på det, men det är skruvarna och muttrarna som rostar i detta fall. Ordentligt också.
Ska nog reklamera det om jag hittar kvittot. Om det går så får jag väl rostskydda innan montering.
Användarvisningsbild
av taxi
Alltså bultarna som går igenom bussningarna på fästet, inte bara skruvarna som till bilen, för att förtydliga.
Användarvisningsbild
av sthlm
taxi skrev:Alltså bultarna som går igenom bussningarna på fästet, inte bara skruvarna som till bilen, för att förtydliga.
Jag tänkte inte så långt. Bytte mitt i veckan och det hade suttit där 12k mil och ingen rost än.

Jag kommer att vara tvungen att byta länkarmar framöver då bussningarna börjat spricka, dock inget glapp än.
Kikade runt och fann då dessa på en sida i UK.
http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=7130
860:- för en "HEAVY DUTY" eller 630:- för en vanlig.

Finns det olika kvaliteter på dessa länkarmar att köpa även här hemma, är det speciella till tex utryckningsfordon, taxi osv?
Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]