- sön 16 jun 2013, 23:41
Flundrar lite på en sak, om jag skulle köpa en cab eller liknande finbil å sen vinterförvara den så visst jag förstår ju att garage är det allra bästa, men ett garage där jag bor går väl lös på många tusenlappar om året och åratal väntetid, nu så kanske jag kan få en extra parkeringsruta utomhus där jag bor för mindre än halva kostnaden, så vad tror ni, om en finbil körs på vintern säg att den slits 100 på en hundraskala, tänk om den får stå i garage så slits den typ 2 på den skalan (lite lite rost nånstans kanske), eller vi kan säga 0 för enkelhetens skull, men är då en avställning utomhus att betrakta som att bilen nästan körs vintertid (närmare 100) eller är den att betrakta som hyfsat gott skyddad mot slitage å allt (närmare 0)? Eller kan det va precis på mitten (50)? Inte lika bra som garage men rätt mycket bättre än att köra den.
Förstår ni frågan?
Vad tror ni då? Är nyttan av varmgarage överdriven eller underskattad? Jag tänker lite så att en bil som körs på vintern rostar, men en som inte körs men som kanske står ute rostar mycket mindre, bl a... eller?
Förstår ni frågan?
Vad tror ni då? Är nyttan av varmgarage överdriven eller underskattad? Jag tänker lite så att en bil som körs på vintern rostar, men en som inte körs men som kanske står ute rostar mycket mindre, bl a... eller?