- tor 13 jun 2013, 15:37
#761887
Det finns en hel del olika additiv i både bränslet och motoroljan som på olika sätt ska skydda mot och motverka problem. Till ventilsätena är i huvudsak bränslet bärare av additiven. Pga olika egenskaper hos etanol och bensin går ventilsätena oftast torrare på etanol och mindre mängd additiv blir kvar som skyddar. Anpassningar är gjorda på FT-motorerna men just ventiler/ventilsäten verkar ändå påverkas. Lite mer att läsa:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18#p705218
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 30#p662225
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18#p705218
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 30#p662225
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."