- sön 09 jun 2013, 18:38
#760825
Hej!
Köpte en V70 T5 några dagar sedan för att ha som brukis.
Upptäckte idag att klimatanläggningen beter sig väldigt konstigt.
Fläkten går nästan på samma hastighet när man justerar hastigheten manuellt, trots max eller lägsta (före nollan).
Ställd på Auto, håller den en ganska låg hastighet, men när jag bromsar ner bilen till låg hastighet, eller att jag bromsar bilen till stillastående, ökar hastigheten till nästan max, sen när jag åker iväg igen, sänks fläkthastigheten.
När jag är i rullning, går fläkten på lågvarv oavsett inställd temperatur, samt att temperaturen ändras inte direkt.
Ställer jag den på 18c, blåser det skapligt kallt, ställer jag den på 24c, blåser det ljummet.
Ställer jag på det blåa, då går fläkten igång på max och blåser kyla, samma sak om jag ställer på det röda, då går fläkten på max och blåser värme.
Någon som har en aning om vad det kan handla om?
Tempgivare i kupéutrymmet?
Tack på förhand.
Köpte en V70 T5 några dagar sedan för att ha som brukis.
Upptäckte idag att klimatanläggningen beter sig väldigt konstigt.
Fläkten går nästan på samma hastighet när man justerar hastigheten manuellt, trots max eller lägsta (före nollan).
Ställd på Auto, håller den en ganska låg hastighet, men när jag bromsar ner bilen till låg hastighet, eller att jag bromsar bilen till stillastående, ökar hastigheten till nästan max, sen när jag åker iväg igen, sänks fläkthastigheten.
När jag är i rullning, går fläkten på lågvarv oavsett inställd temperatur, samt att temperaturen ändras inte direkt.
Ställer jag den på 18c, blåser det skapligt kallt, ställer jag den på 24c, blåser det ljummet.
Ställer jag på det blåa, då går fläkten igång på max och blåser kyla, samma sak om jag ställer på det röda, då går fläkten på max och blåser värme.
Någon som har en aning om vad det kan handla om?
Tempgivare i kupéutrymmet?
Tack på förhand.
Senast redigerad av 2 Snelhest, redigerad totalt 0 gång.
XC90 2.5T 2005