Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Har en v70 00:a gamla karossen, där inner belysningen och displayen till färddatorn "flimmrar" ibland. Ljuset flackar liksom. Ngn som kan ha en aning om va mitt problem kan vara tro? Mycket tacksam för svar.

Mvh: Thomas
av Frigge
Är det ens ett problem ? Skulle tro att det beror på laddningen, kanske batteriet är lite svagt och det kräver att generatorn laddar lite extra.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
alla ljus i bilen flimmrar när ja drar på full bas :D

troligen har du nå glapp, att batteriet skulle vara dåligt resulterar inte i att bara en lampa flimmrar.
Användarvisningsbild
av ketto
laddregulatorn...
av Frigge
Silver.Swe. skrev:alla ljus i bilen flimmrar när ja drar på full bas :D

troligen har du nå glapp, att batteriet skulle vara dåligt resulterar inte i att bara en lampa flimmrar.
Det står inte att "bara" en lampa flimmrar. Det står att innerbelysningen och dispyen i färddatorn flimmrar. OM batteriet är dåligt laddar Generatorn så mycket den kan för att få i ström i Batteriet vilket kan resultera i att det syns på belysningen. Kan oxå vara att en jordpunkt är dålig.
Användarvisningsbild
av JimmyG
Frigge skrev:
Silver.Swe. skrev:alla ljus i bilen flimmrar när ja drar på full bas :D

Det står inte att "bara" en lampa flimmrar. Det står att innerbelysningen och dispyen i färddatorn flimmrar. OM batteriet är dåligt laddar Generatorn så mycket den kan för att få i ström i Batteriet vilket kan resultera i att det syns på belysningen. Kan oxå vara att en jordpunkt är dålig.
Tror mer på att det är en jordpunkt som är dålig, kolla den nedanför batteriet mot strålkastaren på höger sida när du står framför bilen. Den skall jag fixa på min iallafall, för jag har det blinket som du pratar om. Återkommer med det när jag fixat det.
av Kermithboy
Oki, ska kolla den. Va på den för 1 vecka sen när ja använde den skruven för å jorda min extraljusramp, har inte kollat flimmret efter dt. Tack:)
Användarvisningsbild
av JimmyG
Kermithboy skrev:Oki, ska kolla den. Va på den för 1 vecka sen när ja använde den skruven för å jorda min extraljusramp, har inte kollat flimmret efter dt. Tack:)
rengör ordentligt och smeta på lite kopparpasta så ska du se att det nog blir bra.. :-)

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]

Besiktningsfråga

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]