Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MisterMister
tissas skrev:Jag har beställt med rattvärme och har byggstart v26. Från början hade jag sportläderstolarna och leverans v37. Mao verkar det vara stolarna som spökar. Någon med samma erfarenhet?
Är sportstolarna de som sitter i R-design som standard eller är det två olika stolar? Om det är samma kan det ju vara därför det tar tid.
av tissas
Vet inte om det är samma stolar som i R-design. Men när jag valde bort lädersportstolarna så åkte leveranstiden fram 8 veckor.
Användarvisningsbild
av MisterMister
tissas skrev:Vet inte om det är samma stolar som i R-design. Men när jag valde bort lädersportstolarna så åkte leveranstiden fram 8 veckor.
Låter som om det vore läge för lite övertid på lädersportstolsfabriken. Eller är det så enkelt att de inte kan flå kossorna i den takt de vill för att det blir överproduktion på kött? :D
av bhensv
Hämtade ut bilen idag som sagt, vi är väldigt nöjda så långt efter de 4 första milen.
Denna är alltså utan både rattvärme och sportstolar.

Bild
Användarvisningsbild
av Snowie
bhensv skrev:Hämtade ut bilen idag som sagt, vi är väldigt nöjda så långt efter de 4 första milen.
Denna är alltså utan både rattvärme och sportstolar.

Bild

Vi vill se lite fler bilder :)
Användarvisningsbild
av mgmannen
Har nu äntligen fått tummen ur och ska skaffa mig en tjänstebil. Har fått en offert som jag tänkte slå till på denna vecka.

Volvo V60 D4 Summum Business Edition
Manuell 6-växlad
Ember svart Metallic
Läder Mörkgrå
Paket Klimat VOC
Lastpaket
Elmanövrerad passagerarstol
Parkeringshjälp fram/bak
Lastrumsmatta textil, vändbar
Continental CODA205/60R16 XL CIC Dubbdäck

Totalpris 330000:-

(Jag måste hålla mig inom 120 g/km, max 17 tumsdäck och 7,5 basbelopp)

Nu kommer min ångest :
Jag har råd med att ta sportstolarna istället för vanliga stolar. Ska jag?
Om jag tar originalstolarna, är det värt att istället betala ca 5000:- för de dubbla integrerade slutrören som är std på D5? Ser ju snyggt ut, eller....?
Jag VILL HA automat, men får då går ner till D2...är det så viktigt med prestanda....?
Ska jag strunta i metalliclack och satsa på D5? Men är det verkligen värt det...?

Ångest, ångest, ångest...
Användarvisningsbild
av Snowie
mgmannen skrev:Har nu äntligen fått tummen ur och ska skaffa mig en tjänstebil. Har fått en offert som jag tänkte slå till på denna vecka.

Volvo V60 D4 Summum Business Edition
Manuell 6-växlad
Ember svart Metallic
Läder Mörkgrå
Paket Klimat VOC
Lastpaket
Elmanövrerad passagerarstol
Parkeringshjälp fram/bak
Lastrumsmatta textil, vändbar
Continental CODA205/60R16 XL CIC Dubbdäck

Totalpris 330000:-

(Jag måste hålla mig inom 120 g/km, max 17 tumsdäck och 7,5 basbelopp)

Nu kommer min ångest :
Jag har råd med att ta sportstolarna istället för vanliga stolar. Ska jag?
Om jag tar originalstolarna, är det värt att istället betala ca 5000:- för de dubbla integrerade slutrören som är std på D5? Ser ju snyggt ut, eller....?
Jag VILL HA automat, men får då går ner till D2...är det så viktigt med prestanda....?
Ska jag strunta i metalliclack och satsa på D5? Men är det verkligen värt det...?

Ångest, ångest, ångest...
Personligen skulle jag tagit Busniess på D4 versionen, sportstolar, slutrören, parkeringsvarnare fram/bak, lastrumsmatta i hårdplast + tonade rutor (om inte går in gör det privat efteråt)
Metalliclack är snyggt men som alla tjänstebils förare så blir det svart eller vitt ;) hade tagit den mörka silvriga istället.
Hade inte gått ner till D2 tycker den känns väldigt slö, Automat är dock guld värt i stockholm eller annan större stad.
Skulle även skippat elmanövrerad passagerar stol. Förarstolen räcker :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Inte funderat på en T4F (180HK) med automat då? Den är ju miljöbilsklassad. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]