Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mando
fronta skrev:Hade också ett klonk, då hade bultarna till oken lossnat, så de satt lite lösa o repade fälgen. Akta det bara, inte snyggt!
menar du till bromsoken? eller till spindelleden?
mando skrev:som toppic säjer hur många har problem med det ljudet? Jag har en S60 2.5T-04 Har alltid haft det problemet med bilen. sens den var ny. Det kommer när man frikoplar eller kör med 2-3 växel fullgas och sen släpper gasen och gasar igen.

Början var det bara litte men nu är det extremt. Har bytt övre motorfäste, Limmat splines men det låter fortfarande. tänker kolla imorgon vad det kan vara.

Men behöver veta exact hur många som har samma problem eller har haft.

om du har en S80 V70 Xc70 med samma motor samma årsmodel samma fel skriv gjärna här med. :)

Jag hade samma problem med min S60. Jag gick till Bilia, VolvoBil mm och alla hade olika uppfattningar om vad detta var. Jag fick olika behandlingar pâ bilen, men till slut när jag vägrade ta meot bilen bytte de gummit under stöddämpartallrikarna fram. Detta är en bit gumme som sitter mellan fjädrarna fram och tallrikarna. Ljudet finns inte där idag!

WHH

Mvh

Mando

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]