NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JE Jr skrev:Men grejen är att det är bara ovanför ~4500rpm du kommer märka skillnad om du byter till en 170Hk-kalibrering. Nedanför detta så är kalibreringarna lika...
En polare Chippade sin med chip från 140 till ca180 och det äre precis som du säger det är efter4-4500rpm man märker skillnaden före det var det inte stora skillnaden direkt före och efter chippning :)
Hej,
Jag tänkte lämna en rapport ang min bsr trimning, steg 1 ,från 140 till 188 hkr,
Har en v70- 02 27k mil, välservad , jag kör ofta borås- Uddevalla, mest på cruiskontrollen,
igår körde jag motorvägen över GBG, till Uddevalla, ca 15 mil, ställde cruisen på 120.Med avbrott i gbg, kollade sedan snittförbrukningen när jag kom fram,0,73, - förut snittade jag 0,84,,
Körde kurviga backiga , 80 vägar hem över Trollhättan- Sollebrunn-borås ställde cruisen på,90kmh, , kunde läsa av 0,69 när jag kom hem, Den vägen har jag snittat på 0,76 l mil förut,med samma körsätt,
skillnaden körmässigt är att den varvar upp in i röda fältet väldigt lätt,, undrar var varvstoppet finns, någon som vet det? jag har ingen lust att testa detta,jag pedansköter min bil, ville bara dege lite av mina upplevelser, sedan om det är värt pengarna vet jag inte, Med vänlig hälsning Tobbe
En arbetskamrat kör runt i en V70 2,4 med BSR PPC och han tycker det är en stor skillnad. Tror att han betalade mer än 4500kr för sitt men han tycker att det klart är värt pengarna. Har man även kvar bilen en längre tid så slår man ut kostnaden under tiden. Och att gå från 140hk-->188hk=44hk för 4500kr måste jag säga är riktigt billigt. En turbomotor har svårt att klå dom siffrorna. Har även för mig att utväxlingen skiljer sig mellan 140 & 170 där den sistnämnda ligger på högre varv :roll:

Själv fick jag nästan 100hk och 170Nm för 6000kr med autotechs APC. Ca 60kr/hk är sjukt billigt! :D
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]