- ons 29 maj 2013, 20:28
Då gäller den gamla hederliga metoden.
Borra ett hål bakom tankluckan. In med en dörrbrytare kopplad till larmet. Har du inte larm går det utmärkt att direktkoppla ett signalhorn däröver.
Det är tyst sålänge luckan sitter där. Sen blir det liv i luckan. 9 av 10 gillar inte oljudet och går. Förvisso tutar det i evighet om dom lämnar luckan öppen, men förhoppningsvis bor du nära så du kan höra ljudet. Välj med fördel en gäll ton. Det här skrämmer inte proffs. Det skrämmer snorungar, proffs bryr sej inte om att ens slanga bilen. Dom stjäl den och kör tills soppan är slut.
sebsan skrev:Jag har råkat ut för slangning 3 gånger senaste halvåret.¨
Efter första gången satte jag i en sån där spiral från biltema men det funkade inte.
Andra gången köpte jag nytt tanklock (för vi misstänkte att någon snott nyckeln när vi fick inbrott)
och en till spiral som jag skruvade in längre än den första.
Så idag på förmiddagen låg det nya tanklocket plus spiralen på backen vid bilen.
Känns som att jag lika gärna kan ta ett plastlock och sätta dit o undvika att ha mer än 5-6 liter i tanken för inget verkar ju hjälpa
Då gäller den gamla hederliga metoden.
Borra ett hål bakom tankluckan. In med en dörrbrytare kopplad till larmet. Har du inte larm går det utmärkt att direktkoppla ett signalhorn däröver.
Det är tyst sålänge luckan sitter där. Sen blir det liv i luckan. 9 av 10 gillar inte oljudet och går. Förvisso tutar det i evighet om dom lämnar luckan öppen, men förhoppningsvis bor du nära så du kan höra ljudet. Välj med fördel en gäll ton. Det här skrämmer inte proffs. Det skrämmer snorungar, proffs bryr sej inte om att ens slanga bilen. Dom stjäl den och kör tills soppan är slut.