Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Man måste dock skaffa ett intyg någonstans ifrån som bekräftar att bilen är godkänd med "polis styling". Jag tror det är från landstinget eller något sånt man skaffar det.

Har man det är det fritt fram, så länge man inte utger sig från att vara polis/åler med sirener/blåljus på. Men det säger sig ju sig självt.
av umekille
Det är skillnad mellan en historiskt intressant
polisbil som ofta bara körs på sommaren och till
bilevents. Och en polisbil som körs som bruksbil
av finniga ynglingar.
Edit: Dem gamla polisbilarna hade ju annat utseende också
i lack och varningsljus
.
av SEpaket
Jag tycker inte själva principen är fel. Om man till exempel skall hyra ut bilen till filminspelningar eller något liknande så tycker jag det är helt okej att ha en polisbil. Att däremot åka runt och spela tuff till vardags med en sådan bil är inte okej.

I videon är visserligen grabben stöddig, men poliserna beter sig inte i enlighet med tjänstebeskrivningen heller. Att kalla en misstänkt (för det är vad personen är tills dess att dom fallit) för "dum i huvudet" är inte förenligt med tjänstebeskrivningen. Sedan kan jag förstå frustrationen hos poliserna, men man kan ju begära att man följer beteendekoden som finns för poliser i tjänst.
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]