Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallabaz
Jag har en V70 Classic 140 hk manuell -00 som känns väldigt sladdrig i bakänden. När jag byter fil på motorvägen och kör över nymålade streck kränger hela bilen till.

Gissar att det är bussningar? Eller vad kan det annars vara?

Finns någon mekguide över att byta bussningar, eller ritning på vart de sitter?
Användarvisningsbild
av oktan
Japp! 2st. Kom ihåg att dom skiljer på Hö & Vä sida & att Hö bussning monteras på bilens Vä sida och Vä på Höger sida. Logiskt va! Dom kostar 249:-/st på skruvat om jag minns rätt.
av kallabaz
Såg idag att däcket vänster bak är slut på utsidan.
Var nytt för ca 200 mil sedan.

Detta borde ha med samma bussning att göra som spårningen.

Är det inte den främre dyra buss ingen i bak vagnen som gör detta slitage? Eller är det den tidigare nämnda busnsningen i aluminium med 2 genomgående bultar?

Allt sket sig med bilen idag.. Punka, hand bromsen släppte och någon bussning är helkass..
Användarvisningsbild
av oktan
kallabaz skrev:Såg idag att däcket vänster bak är slut på utsidan.
Var nytt för ca 200 mil sedan.

Detta borde ha med samma bussning att göra som spårningen.

Är det inte den främre dyra buss ingen i bak vagnen som gör detta slitage? Eller är det den tidigare nämnda busnsningen i aluminium med 2 genomgående bultar?

Allt sket sig med bilen idag.. Punka, hand bromsen släppte och någon bussning är helkass..

Som sagt! Kolla upp dom bussningar jag hänvisat till, Att däcket slits så snabbt är typiskt för detta fel.
av kallabaz
virtq skrev:Att bilen kränger mycket kan också bero mycket på dåliga dämpare och fjädrar. Speciellt på en kombi.
Sliter den däck på utsidan då?

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]