Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Kamasa Tools Hylsnyckelsats 3/8" mm har jag sen över 15 år tillbaka och allt är helt trotts ganska brutalt användande :D
Personligen tycker jag 3/8 är mest användbart om man inte ska skruva loss bakaxel eller så då är 1/2 mera stabilt. Kör en hel det 1/2" från Jula och det håller för garagebruk
Användarvisningsbild
av Perc
Jag har en större Kamasa-låda med kvarttum, treåtting och halvtum samt fasta nycklar och lednycklar. Skulle vilja påstå att jag använder kvarttum mest, med treåtting på andra plats. Fasta nycklarna ganska sällan, pipnycklarna ännu mer sällan.

Det sämsta med satsen är att bitsen kräver en egen bitshållarhylsa. Jag tappade bort den som ingick och den modell som Kamasa säljer numera är dålig. Är det trångt där man skruvar kränger man av den fjädrande plåtbiten som sitter runt hylsan och sen flyger kulan åt fanders. Ersatte den med en dyr svart Gedore-hylsa istället.

Å andra sidan är det billigare att ersätta utslitna och borttappade bits då det är fråga om vanliga kvarttumsbits. Förstås blir det inte så mycket slitage på bitsen då man inte drar med maskin.

Och jo, sen hålls saker inte på sina ställen heller men det är en åkomma som många verktygssatser har.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Jag tycker saker hålls på sin plats, så länge man inte öppnar lådan upp och ner...

Kanske om man saknar skumplasten också, jag har inte provat att kasta den.
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]