Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte kopplingssatsen : http://www.skruvat.se/Kopplingssats-P10459.aspx
samt urtrampningslager : http://www.skruvat.se/Slavcylinder-koppling-P11795.aspx

Kopplingen passade som en smäck. Medans urtrampningslagret sitter bra emot växellådan. Fast vid T-korset när luftnippeln sitter så passar det som en påse skit? På toppen av röret så satt det två plastbitar. Ena är en hatt till att skydda från smuts o sånt antar jag. Medans den andra delen på något sätt ska låsa in i T-korset. Men När jag kopplat ihop allt och ska börja lufta så läcker det, Jag har koppling sålänge det finns vätska kvar, men när vi satte tryck på systemet så verkligen rann det ner. Har jag gjort något fel? Vad jag fattar det som läcker det emellan röret från slaven och denna plastgrej. Ska den bort också? Eller passar skruvats grejer inte? Min bil är en månad 6 -99.
av *pettson*
Smorde du slavens ingående ända och såg så spärrpinnen satt i på plastbiten. Sedan tryckte du ihop allt tills det klickade till?
Smorde du inte så har du förmodligen skadat o-ringen eller så har det inte klickat i.
Oavsett vilken av dom två så läcker det då direkt.
Spärrpinnen sitter ju på T-korset? Sitter ingen "pinne" av något slag på den vita plasten på lagret? Smörjmedel har det funnits gott om. Och det klickar till när jag tryckt ihop det. Men det är rörelse dvs. man kan vicka på T-korset lite. Så det fattas ju en bit. o-ringen inspekterade jag senast idag och den såg då helt okej ut.
av *pettson*
Efter det att du klickat dit plaströret med avluftningen så ska det inte gå att vicka på den. Går det att vicka är det antingen feltillverkat eller skadat.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]