Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannePP
Fick se att bilderna inte blev bra då dom var rätt stora, okunnig med datorer så jag vet inte hur man ändrar det. Här är iallafall bytet av katalysatorn och man ser ju direkt att det är en riktig tattare som varit och arbetat. Och den gamla katalysatorn är ju fortfarande kvar.
Det har ju garanterat spruckit ovanpå deras tattar-fix, dom SKA stå till svars för detta.

Tänkte kanske om jag skulle få en hel bild på underredet idag så kan jag lägga upp det också.

Bild
Bild
Bild
av Kena
Det där är ju en säkerhetsrisk. Det sitter ingen plåt som isolerar bort värmen från katten. Tycker du beställer tid på besiktningen och får den underkänd. Då har du kött på benen mot försäljaren. Den har säkert fått underkänt på bes. tidigare. Bilfirman "fixade" det och besiktade om, men de kröp aldrig in under bilen utan gjorde bara avgastest.
av *pettson*
Se där ja... ett helt hönseri har varit där och skitit..
Föreslår att du tar bilen till en märkesverkstad för att be dom hissa den och göra ett skriftligt utlåtande om skicket.
Det är värt den tårtan eller dom hundralapparna. Se till att fota allt i sin helhet och i detalj med skarpa bilder.
Sen är det dags att starta proceduren med att lämna tillbaka bilen. Är det här gjort såhär, hur är då annat gjort?
Användarvisningsbild
av Nexus
Danne du skulle ha googlat på företaget. Finns några A4 om de som gömmer sig bakom flera företags namn och säljer rena skrotbilar.
Tar ett citat :
Absolut katastrof! Akta er! Kommer din och möts av "ägaren" och hans 17 kusiner, bilen var långt ifrån vad som stod i annonsen. Läckte olja, spräckta rutor, fattigt överlackad rost. Behöver jag fortsätta?
av dannePP
Kena skrev:Det där är ju en säkerhetsrisk. Det sitter ingen plåt som isolerar bort värmen från katten. Tycker du beställer tid på besiktningen och får den underkänd. Då har du kött på benen mot försäljaren. Den har säkert fått underkänt på bes. tidigare. Bilfirman "fixade" det och besiktade om, men de kröp aldrig in under bilen utan gjorde bara avgastest.
Precis! Den var underkänd 4 gånger innan och den 5e gången godkändes den..

LIte kul info kolla det här..

2013-04-08 Ny ägare (Jag)
2013-01-22 BIlen godkänns Eskilstuna Bilprovning
2013-01-18 Bilen underkänns Eskilstuna Bilprovning
2013-01-11 Bilen underkänns Eskilstuna Bilprovning
2013-01-10 Bilen underkänns Eskilstuna Bilprovning
2013-01-10 Bilen underkänns Eskilstuna Bilprovning

Bilen var i ägo innan dessa besiktningar.

Tror du tror alltså om jag gör en ombesiktning så kommer dom definitivt ge avslag och jag kan kanske kunna kräva ett återköp?

Tack på förhand.
av dannePP
*pettson* skrev:Se där ja... ett helt hönseri har varit där och skitit..
Föreslår att du tar bilen till en märkesverkstad för att be dom hissa den och göra ett skriftligt utlåtande om skicket.
Det är värt den tårtan eller dom hundralapparna. Se till att fota allt i sin helhet och i detalj med skarpa bilder.
Sen är det dags att starta proceduren med att lämna tillbaka bilen. Är det här gjort såhär, hur är då annat gjort?
Ja antingen det eller besiktning, vad anser du?
av *pettson*
Tja. Bilprovningen får inte yttra sej om en reparations kvalitet på så sätt. Dom får antingen godkänna eller ge avslag. Hur fult det än är gjort finns möjlighet att avgasvärdet är ok. Det räcker enligt *lagen*
Medans verkstaden kan yttra sej om fackmannamässigheten på reparationen. Fackmannamässighet saknas ju totalt.
Tycker bara det är sorgligt med sånt där skit. Å ena sidan blir alla arga när en firma tattar, men kan å andra sidan själva tänka sej att fuska med det ena eller andra vid försäljning.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]