NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Hej,

Funderar skarpt på att komplettera XC60in med en C70N att glida runt i på somrarna. Har nu en Miata som sommarbil, och frågan är om jag kommer uppleva en sommarbil som bara är att palla ner, stoppa i nyckel och åka med. Inga problem, ingenting.

Vad är era erfarenheter från C70N? Jag tänker manuell låda och 170 hk sugmotor borde i alla fall eliminera strulande låda och turbohaveri :)

Läser man begtest så är samtliga tidningar ense om att det har varit en del strul, även med -06 och framåt, men utan att vara specifika och peka på vad detta "strul" innebär.

Alla tips mottages tacksamt.
av Rasken
Har en D5 -10. Har funkat felfritt om man bortser från skrammel i passagerardörren. Då kör jag med taket nere ett par gånger i veckan, även under vintern :)
Glöm för all del inte bort att skaffa en windblocker, det gör färden så mycket behagligare
av trasker
Hur långt har du kört med din och hur länge har du haft den?
av cse
Har ägt en T5 automat -07 som gått 4500 mil vid inköp, 8000 vid försäljning.
Enda men DYRA problemet var sprickor "glasen" på xenonstrålkastarna. 8000:- styck.
Gjorde mig av med bilen när det hände andra gången.

Mvh. B.g
av trasker
Har sett att det OFTA är sprickor i glasen; fram, bak, blinkers. Var och provsatt en hos lokala Volvohandlaren som de ville ha typ 205 000 för och då var det sprickor i glasen.

Det ser inte bra ut.
av Rasken
trasker skrev:Hur långt har du kört med din och hur länge har du haft den?
Har haft den sen oktober, kört 1300mil än så länge. Inga sprickor i lyktglasen (peppar peppar) :)
Användarvisningsbild
av CabBO
Nu blir jag lite orolig här.
Jag har inga sådana sprickor och jag vill inte ha det heller.
Min har gått snart 6500mil och är en MY08 och jag har inte haft några speciella problem ännu.
Det enda är ett nytt batteri. Inga läckage eller motorproblem. Startar alltid.
Mycket nöjd med mitt bilköp. Vill ett tag byta till en V60 T5 eller T6, men är glad
jag har kvar min bil.
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]