- tis 21 maj 2013, 21:59
#756442
Jodå, nog blev det en bild att titta på. Det tog en stund bara att komma på hur du löst kopplingen mellan förgasarna. Vid första blicken ser det ut som spjällen går åt olika håll. Jag kollade även runt på nätet och kollade på lite bilder på Dellorto förgasare, så nu vet jag lite mer. Det finns ingen justering mellan spjällen i samma förgasare och jag hittade en ritning på Misab's hemsida som visar att spjällskruven sitter/ska sitta (enligt din bild) på vänster sida (förmodligen spegelvänt på andra förgasaren). Dom båda skruvarna är viktiga för det är både stopp för gasspjället och justering av tomgången. Förgasarna skall inte vara helt "stumma" ihop utan man måste kunna "röra dom lite" individuellt, just för tomgångsjusteringen. Tomgången ska man kunna justera med stagen bortkopplade. Om du ser vid GA i Gates (på bensinslangen), i det hålet ska justerskruven sitta enligt den ritningen jag hittade. Kolla även noga att båda förgasarna öppnar exakt lika mycket hela vägen, det ser "lite lustigt" ut vid kopplingen, det skulle kunna bli olika utväxling mellan förgasarna och då öppnar dom inte lika mycket, kanske.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V