- mån 20 maj 2013, 21:28
llesrof skrev:Ehm... alternativen blir ju lite begränsade efter hand, eftersom inte ens 70-talsbilar lever i oändlighet och underhållet försvåras av reservdelsbrist. Jag tycker det känns helt naturligt att ha en kritisk attityd till den ONÖDIGA komplexiteten som många moderna bilar har inbyggd idag. Jag är inte motståndare till säkerhetshöjande system eller bättre bränsleekonomi med elektronisk motorstyrning eller sådana saker, men därbortom finns en gräns när det blir lite overkill och man önskar sig en "light-modell" av en schysst bil, utan mikrodatorer i varje dörr och liknande. Alla kan inte gilla Lada Niva, men konceptet (en bil med fönstervevar....) är inte helt fel -för vissa. Nördar, tycker säkert många, men vi har ju alla olika kravbilder på våra fordon.kentuno skrev:Jag försöker inte vara rolig. Jag är helt seriös när jag tycker att om man inte gillar hur moderna bilar är tillverkade, och gnäller över det, så står det en fritt att skaffa en gammal bil från 70-talet. Vad är problemet? Du är säkert en trevlig person med värdefull erfarenhet inom många områden men jag förstår inte din inställning. Du har ju alternativ!llesrof skrev:Varför har du en modern bil då om det nu är så mycket fel på dem enligt dig? Du kan ju ha en gammal Volvo 140 eller liknande gammal häck om dessa gör dig lyckligare. Valet är ditt. Ett annat val är ju att skaffa sig den kunskap som moderna bilar kräver. Fast det är ju enklare att klaga.va roliga en del skall vara,ja har haft Volvobilar sen 60talet från pv duett amazon 164 145 240 mm dom var jävligt fina och fixa med,utan elektronik,har bytt motorer renoverat och hör ni elektronikfreak även satt in elektronisktändning på bilar när det fanns att köpa i början på 70talet,nån nybörjare som klagar på allt är ja inte,som en del nissar här försöker få mig till.
- By Edwe