- mån 20 maj 2013, 21:19
Hej hoppas det finns någon datorkunnig som kan hjälpa mig.
Har precis bytt bredbandsleverantör från bredbandsbolaget till Telia.
Fick skicka tillbaka utrustningen jag lånat från BB och har fått en ny gateway från Telia.
Har beställt hastigheten 6-8 mbit vilket jag också har när jag kollar med bredbandskollens app till mobiltelefonen och även en bärbar dator. Hamnar i princip varje gång jag kollar på runt 7 mbit.
Problemet: Min stationära dator som jag har kopplad till tvn är otroligt långsam. Har kollat säkert 20 gånger och hamnar aldrig över 1 mbit, oftast runt 0,3. Kör allt över wifi.
Har testat:
- Starta om dator.
- Startat om Gateway.
- Väntat en timme och testat igen.
- Provat olika inställningar på antivirus och stängt av brandvägg tillfälligt.
Har slut på idéer. Datorn står på samma plats som innan och det står att signalstyrkan är bra.
Någon som har nåt tips?
Har precis bytt bredbandsleverantör från bredbandsbolaget till Telia.
Fick skicka tillbaka utrustningen jag lånat från BB och har fått en ny gateway från Telia.
Har beställt hastigheten 6-8 mbit vilket jag också har när jag kollar med bredbandskollens app till mobiltelefonen och även en bärbar dator. Hamnar i princip varje gång jag kollar på runt 7 mbit.
Problemet: Min stationära dator som jag har kopplad till tvn är otroligt långsam. Har kollat säkert 20 gånger och hamnar aldrig över 1 mbit, oftast runt 0,3. Kör allt över wifi.
Har testat:
- Starta om dator.
- Startat om Gateway.
- Väntat en timme och testat igen.
- Provat olika inställningar på antivirus och stängt av brandvägg tillfälligt.
Har slut på idéer. Datorn står på samma plats som innan och det står att signalstyrkan är bra.
Någon som har nåt tips?
/ Tomas