PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonnie
Tjabba gott folk..

Är det ngn på forumet som känner till var man kan få tag i res. delar, instruktionsbok, serviceintervaller etc. etc.
till B36:an Mao. allt som är av intresse om den motorn.
Har ett Duett step side projekt på G med en sådan motor.

Ha det
Torbjörn
av Rådlös
Motorn fanns, förutom som lastbilsmotor, även som marinmotor i ett par verisioner. Om du går in på http://www.drevia.se så finns det under tips och tipssidor en mängd tabeller, där just B36 finns med. Även länkar till Volvo Penta. Där finns en hel del instruktionsböcker. Visserligen för marinmotorer, men du har kommit "mer än halvvägs" med en sådan i handen.
av B36Hasse
Bonnie skrev:Tjabba gott folk..

Är det ngn på forumet som känner till var man kan få tag i res. delar, instruktionsbok, serviceintervaller etc. etc.
till B36:an Mao. allt som är av intresse om den motorn.
Har ett Duett step side projekt på G med en sådan motor.

Ha det
Torbjörn
Hej! Jag har en komplett motor i delar som har stått inomhus i ca 45 år. Det är en utbytesmotor som jag köpte på skroten 1967 för att sätta i en Amazon. Lite annat kom liksom emellan...Amazon-bygget finns också kvar , en customicerad -58 med fenor bak och dubbla strålkastare fram. Blev dock aldrig klar. Garaget måste nu tömmas så jag ska försöka sälja både motor och bil.
MVH Hasse
av Rådlös
Du är väl medveten om att tråden är fem år gammal?

Det här är ett väldigt brett forum som täcker in alla Volvomodeller, men i klar majoritet dom senaste årgångarna. Ditt inlägg är i och för sig mycket intressant, men jag tror att du kommer att få bättre respons på ett annat forum, t.ex det nya Amazonforumet http://forum.p120.se/ Där finns det såväl Amazonfreakar som B36 entusiaster.
av Arne
Rådlös fre 17 maj 21:21:00

Du är väl medveten om att tråden är fem år gammal?

Det här är ett väldigt brett forum som täcker in alla Volvomodeller, men i klar majoritet dom senaste årgångarna. Ditt inlägg är i och för sig mycket intressant, men jag tror att du kommer att få bättre respons på ett annat forum, t.ex det nya Amazonforumet http://forum.p120.se/ Där finns det såväl Amazonfreakar som B36 entusiaster.

Rådlös, hur ser man hur gammalt inlägget är?
av Amarace
Arne, det står längst upp till höger på själva inlägget, i den här tråden var sista inlägget gjort 26 Dec 2008 innan den bumpades.
av Rådlös
Det är möjligt att det kan bero på vilken webbläsare etc. etc. man använder, men om jag inte är inloggad så syns årtalet. Är jag däremot inloggad så försvinner årtalet, även uppgiften på det år jag registrerade mig.

(Jag använder Internet Explorer)
av osla
för mig står datumet på vänstra övre sidan av inlägget, iaf då jag är inloggad. kör firefox

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]