Efter 3 månader med min -2,5 vecka på verkstad, så kan jag ligga kring 0,5 - 0,54 om jag kör miljöfokuserat. Då har jag 4 mil till jobbet och möjlighet att ladda här och hemma. Jag jobbar som säljare och reser i mälardalen och storstockholm. På flera av orterna jag besökar kan jag ladda men långt ifårn alla. Vissa p-garage har 'vanliga' uttag som jag lokaliserat och 'lånar' lite el där

Gäller att vara smart!
Vissa kommuner har jag märkt erbjuder allmän laddning på större parkeringar, men långt ifårn många. Arlanda har bra platser för miljöbilar, med laddplats nära terminlaingången!

-) Men inte Bromma. Än. Har även lokaliserat alla laddplatser som finns i garag i Sthlms innerstad. Man kan även ansöka om tillstånd för gratis parkering på alla ytparkering i Sthlm. Värt att göra kanske? Man får än så länge, innan elnätet med laddplatser byggts ut, vara taktisk i sin körning, om man ska optimera förbrukningen.
Snubben på bloggen i länken ovan verkar inte ha 100-koll. Det är b la inte 150 kg som skiljer en D5 AWD mot D6, utan 258kg i tjänstevikt.