Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pasi84
Hej! Har en 240 1981 som jag har haft som bruksbil nu då jag renoverar min andra bil (mb). Fick volvon gratis av en kollega och har sen dess kostat på den med följande: Ny termostat,vattenpump (volvo original), nya bromsar fram och helt nytt avgassystem komplett.

Negativa med bilen:
Rost i trösklar, tvärbalkarna under framstolarna på båda sidor är det inget kvar av, nedre kanter på alla dörrar borta i princip. Bakskärmkanter rostiga och måste bytas ut.
Är det värt att fixa upp den? Rent mekaniskt fungerar den utan problem och startar alltid!
av pasi84
Handbromsen behöver översyn, dvs bakbromsarna ska bytas ut om det nu är värt att fixa upp denna bil.. läcker lite olja vid bromssköld vänster bak, antar att det är från slutväxeln?
av AmazonSleper
Värt å värt? Skiter björnar i skogen :lol: Beror ju i första hand vad du tänkt göra med bilen? Gör i ordning i tron att du får tillbaka pengarna vi försäljning är nog bara å glömma.

Men ska du göra i ordning den för att ha den kvar som fin alt bruksbil så vist är de värt pengarna, gör du de riktigt har du ju bil som du vet är fräsch i fin i många år framåt :wink:

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]