Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nu har ventilkåpan hittat på plats och att den även har fått sig nya tändstift och tändkablar. Då jag bytte ventilkåpan så ser jag att tändstifts brunnarna är fulla med olja? Anledningen var nog den riktigt dåliga ventilkåpan och packningen som satt på den fråm början :)

Vi börjar väl med ventilkåpsbyetet :) Utgångspunk.
Bild
Lyft bort ventilkåpan och vad får vi se?
Bild
Sugit upp oljan nu syns tändstiften i alla fall.
Bild
Nya på plats och monterad. Fattas kåpan för tändstiften här bara.
Bild

Sen så bytte jag idag tändstift och tändkablar och det är väl ingenting mer med de. Nog för at oljan jag inte fick upp då jag bytte ventilkåpan var och rann ner i cylindrarna :roll: Rykte ganska fint som en skoter då jag prova starta :)

Nya och gamla:)
Bild
Oljedränkt tändstift och ett nytt.
Bild

Var allt för denna. Farsan har prata om att göra sig av med denna å skaffa sig en 740 :)
kompe: Kan man mer eller mindre säga..

Opel problemen fortsätter. Hjälpt inte med nya tändstift eller tändkablar så nästa steg var att prova blåsa rent lambdasonden med det gav inget heller. Så lär bli att prova byta den å se vad som händer.

inna demonetering
Bild
och efter renblåsning å dit sättning :)
Bild

Stay tuned för mer opel problem :)
Dieselsmurfe skrev:Lambdasond bytt utan resultat. Vad kan orsaka att lampan lyser?
Nu är jag ingen Opelexpert här, men om "lambdalampa(miljölampan" lyser på en 850 kan det vara motortempgivaren. Been there, done that. Borde nog finnas en sådan även på Opel.

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]