Nu har ventilkåpan hittat på plats och att den även har fått sig nya tändstift och tändkablar. Då jag bytte ventilkåpan så ser jag att tändstifts brunnarna är fulla med olja? Anledningen var nog den riktigt dåliga ventilkåpan och packningen som satt på den fråm början :)
Vi börjar väl med ventilkåpsbyetet :) Utgångspunk.

Lyft bort ventilkåpan och vad får vi se?

Sugit upp oljan nu syns tändstiften i alla fall.

Nya på plats och monterad. Fattas kåpan för tändstiften här bara.
Sen så bytte jag idag tändstift och tändkablar och det är väl ingenting mer med de. Nog för at oljan jag inte fick upp då jag bytte ventilkåpan var och rann ner i cylindrarna :roll: Rykte ganska fint som en skoter då jag prova starta :)
Nya och gamla:)

Oljedränkt tändstift och ett nytt.
Var allt för denna. Farsan har prata om att göra sig av med denna å skaffa sig en 740 :)
Kör även följande:
Volvo 850R -96 "JAPEN"
Volvo 855 T5 -95 "Bruksen som blev ett projekt"
Volvo 245 GL D6 -81 "Dtjufyran"
http://www.garaget.org/EckeHolmgren