Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Provstart!! Gick klockrent, den har i min ägo aldrig gått så rent som nu, låter äntligen som en 6:a å inte en v4. Nu återstår bara en korrekt bestyckning av Weber'n. Kan verkligen rekommendera denna lösning om man vill renovera insprutningen men ändå ha sin pärla rullande!
Nu har jag stötit på nå konstigt här, tänkte kontrollera tändningen men då uppstår följande: när jag nästan är framme vid korrekt( 2grader ifrån) inställningsvärde kan jag inte vrida mer, fördelaren är i sitt ändläge! Undrar därför om det bara är att lyfta upp å kugga tebaks nått kugg eller hur ser det ut nere där? Går den mot kammen?
dehär va spännande för kuggar jag om min fördelare 1 kugg på 230in (frammonterad) så får jag fördelaren i ändläge åt båda hållen när tändningen är 0-ad. alltså den blir inte i/nära mitten någon gång.

beror detta på fel sorts fördelare monterad eller vad har det med å göra? i mitt fall kan jag ju ställa tändningen exakt hur som helst endå bara jag kuggar om den. men de ser ju knepigt ut...
Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]