PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Hej, jag köpte i höstas en 142GL-74 som inte gick. Nu har jag lyckas få den att gå med hjälp av startgas. Misstänker att det är fel i bränslefördelaren, då det går fram bensin, och ibland går den en stund med kall motor. Den har en Bosch 0438100003 bränslefördelare som jag misstänker inte fungerar som den ska. Det verkar enklare att få tag i en 0438100005, vet någon vad det är för skillnad. Då bilen har skruvats flitigt av tidigare ägare tidigare som inte fått fart på den undrar jag om spridarrna kan sitta i fel ordning. Har det har någon betydelse i vilken ordning spridarna sitter och så fall vilken ordning sitter ska de sitta. Hör gärna av er med tips.
Det är en E-motor va? Då spelar det ingen roll i vilken ordning spridarna sitter.
På dessa två varianter av bränslefördelare, är inte enda skillnaden att det går att justera varje utgång för sig på den senare!?
Andra kanske har bättre svar, alldeles för länge sedan man höll på med k-jet...

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]