Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Svenska transportstyrelsen verkar ha svårt att bestämma sig. :lol: Tycker det kommer nya skyltar hela tiden "over there". Vi har haft samma skylt sedan 1972, förutom EU-logon som kom till 2001.
Droopy skrev:Och vad är problemet med en EU skylt nu då? vem fassiken tittar på en skylt sådär jättenoga, jag vet inte äns om jag har en skylt där bak :-)

Hehe, jag har ingen aning om det sitter EU-skylt eller vanliga på mina 2 bilar :lol:
Int fasen bryr jag mig om det, registreringskylten sitter inte där för att den ska vara fin (visst är det fräscht med en ny skylt, men det är inte poängen här), utan för att man ska kunna identifiera bilen i fråga.

Om man vill ha en "fin" skylt så kan man ju alltid skaffa sig en personlig :wink: Synd att det är lite väl dyrt, annars hade jag lätt gjort det :mrgreen:
På nya eller relativt moderna fordon är väl EU-skyltar någorlunda ok.

Men.. På äldre bilar och veteranfordon är EU-skylten HELT FEL!
Vi som ser kombinationen av detaljer och helhetsintryck kan bara
inte ta in en Saab 96 73, Amazon 62, VW 1200 bagge 59, Chrysler
55, eller för den delen en T-Ford 1925 med EU-märkta regskyltar.
Droopy skrev:Nu trodde jag vi snackade Volvo i nutid och inte jänkare från 50 talet
Har inte sett nånstans att det är nån sån "regel" i diskussionen??

Däremot nämnde ju jag tidigt just äldre fordon som det ser bedrövligt ut med EU-symbol.
Fick den uppfattningen bara,sorry. På en jänkehäck har man ju såklart lilla skylten för det mesta, el beställer sin "egen" och kör olagligt ( det gjorde jag iaf ) och vem bryr sig om ett EU märke på lilla skylten idag? Och på en amazon el saab av äldre slag var det ju skit samma vilken skylt som satt där, i min värld iaf.
Tycker som vissa andra att den blå EU symbolen på skyltarna är ap ful. Tex en helsvart bil sen en ful blå dekal på skylten NEJ TACK.
Tur man beställt nya skyltar till båda bilarna utan symbol och försänkning för tidigare skattemärke.
av umekille
Ammarace dem första aluskyltarna som kom på 70talet
var snyggast och hållbara då jag sett många fortfarande
sitter kvar på äldre fordon.Och for färgen på den bara fyllai
med en svart tuschpenna eller svartfärg. Sen var utseendet
på den inte så mekaniskt som på e nya.
Vare sig det är en EU-logga där eller ej så är det toppen med en gemensam S-märkning på plåtarna. Om det är något som är både osmidigt och fult så är det S-märken som sitter lite var stans bak på bilarna idag.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Sommaren har gått och nu har jag även b[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]