- tor 09 maj 2013, 20:55
Citroen kanske har blivit bättre nu, men jag kommer ifrån C5 v1 och V70 är grymt mycket tystare än min gamla C5:a
Moderator: Moderatorer
boston00 skrev:Citroen kanske har blivit bättre nu, men jag kommer ifrån C5 v1 och V70 är grymt mycket tystare än min gamla C5:aCitroen C5, serie 1 och två har inte en skruv gemensamt med serie 3. Lite som att jämföra en ny V70 med Duett, en utomordentlig bil iofs.
Gourmand skrev:ok, serie 1 var en skitbil, det kanske är bättre nu då.boston00 skrev:Citroen kanske har blivit bättre nu, men jag kommer ifrån C5 v1 och V70 är grymt mycket tystare än min gamla C5:aCitroen C5, serie 1 och två har inte en skruv gemensamt med serie 3. Lite som att jämföra en ny V70 med Duett, en utomordentlig bil iofs.
brigadeiro skrev:Tack för alla ovärderliga kommentarer!Dieslarna bullrar nog lite mer vid start och i låga hastigheter, vet inte om du har ont av det. Jag skulle akta mig för 2,0F som i och för sig är en trevlig liten motor, men för klen för V70. Låg utväxling gör den "surrig" med sina höga varvtal. Utfärdar "tinnitusvarning" på den om du ursäktar uttrycket...
Det låter som att jag definitivt bör prioritera att ha laminerade rutor/herrgårdsvagnspaketet. Jag ska köpa begagnat så då minskas antalet möjliga bilar men det låter som att jag bör se till att ha detta.
Hur ser ni på ljudnivån från V70:ns dieslar relativt T4/T5/T6 respektive miljöalternativen 2.0F och 2.5FT? Är dieslarna mer högljudda än de andra i kupén (även om dieseln i sig har förbättrats avsevärt genom åren)? Och är 2.0F resp. 2.5FT mer högljudda än T4/T5/T6?
Det här med R-design - är det namnet för sportchassit som då gör bilen lite mer högljudd? Är komfortchassit standard på V70 II eller finns det olika varianter av det?
Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]
@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]