PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av fiffiloppan
Har hittat kopplingsschemat för Volvo duett 57:a men det verkar som vi saknar vissa komponenter behöver hjälp att reda ut ormboet. är det någon som är duktig på sånt och kan göra det för en billig peng i närheten av Skurup. ?:-/
Jag funderar på att byta hela systemet men jag vet inte om jag har alla reläer och sånt som behövs!. :?:
Användarvisningsbild
av lennarte
fiffiloppan skrev: Jag funderar på att byta hela systemet men jag vet inte om jag har alla reläer och sånt som behövs!. :?:
Reläer :shock: Det visste dom inte vad det var för något på Hisingen på "den tiden" :shock:
Skämt åsido, Det enda relä där sitter på en -57-a Duett är väl blinkreläet, tror jag. Relä till ljustutan kom på PV och Amazon -57, men Duetten hade kvar "den gamla" instrumenteringen och delad framruta ända till -60, kanske till och med -61. Om jag inte minns alldeles fel.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
fiffiloppan skrev:Jag funderar på att byta hela systemet men jag vet inte om jag har alla reläer och sånt som behövs
Varför ska du byta? Har du tänkt "modernisera" eller "förnya"? Eller har du något problem med den? Bygga om till 12V är det en del som gör i samband med motorbyte till B18 eller B20 motor. Är det en Traktor eller Originalbil?

Mvh
Lennart

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]