Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lite uppdatering:::

Oljan var inte alls brun. Det var motoroljestickan jag kollade. Växellådsoljan måste man lämna in bilen för att titta på då det inte finns en sticka. Så har ingen aning om hur oljan ser ut.

Jag har även "observerat och känt efter hur bilen beter sig vid olika hastigheter".. När bilen är uppe i hastighet växlar den hur fint som helst.
Men varje gång man stannar bilen lägger den sig i nödläge och rycker till konstigt. Men sedan när man gasar och bilen har växlat 1 gång, går nödläget ur och bilen går som vanligt. Någon med med samma problem? Alltså att bilen lägger sig i nödläge så fort man stannar.
Tycker du gör det krångligt för dig helt i onödan.

Du har en verkstad att "felsöka" dvs läsa felkoder men sen lät du dem inte laga bilen åt dig utan du fortsätter fråga här istället. Du har ju fått en bra ledtråd med den där hastighetssensorn, och om den felar så är ju första steget att försöka byta den. Varför begärde du inte prisuppskattning på reparationen hos verkstan som ändå hade bilen inne för felsökning?
Jo men nu ligger det till såhär. Jag åkte till verkstaden, de läste av felkoden och blablabla så fick jag en ny tid för felsökning den 13/5. Ringde runt till 18893 olika verkstäder i Stockholm men det är minst 2 veckors väntetid överallt. Jag köpte precis denna bil och den krånglar. Är orolig just därför försöker jag klura fram lite svar på forumet istället.
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]