Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Skulle vilja ha tips på bra medel till plastlisterna till min V70. Använder just nu Turtle bumpershine nano. Det är bra men det håller inte jättemånga tvättar tycker jag. Sedan kommer de grådassiga listerna fram igen.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Tack. Om den hamnar på lacken är den lätt att få bort? Kanske kan ge tips på bra schampoo. Svårt att få tag på Autosmarts vaxschampoo nu förtiden
Användarvisningsbild
av jojjeblom
dieselmagnus skrev:Tack. Om den hamnar på lacken är den lätt att få bort? Kanske kan ge tips på bra schampoo. Svårt att få tag på Autosmarts vaxschampoo nu förtiden
Undvik att få det på lacken, jag brukar använda såna billiga disksvampar som kan klippas i mindre bitar och då är det lätt att få medlet där man vill ha det, för medlet går inte att tvätta ur svampen och är bara att slänga när du är klar :-)-)

Bilshampo är ju favoriten sedan flera år Cherry shampo http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... ductId=298 även det drygt som tusan, 1st kapsyl till en hink är lagom om bilen inte är ordentligt smutsig då kan det behövas 2st kapsyler, luktar gott också :D
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Tack. Jag vill ha ett bra vaxschampo som bygger på vaxskiktet man redan ha men det kanske inte behövs. Brukar använda Biltemas vax it wet är faktiskt jättebra
Användarvisningsbild
av Funk
dieselmagnus skrev:Tack. Jag vill ha ett bra vaxschampo som bygger på vaxskiktet man redan ha men det kanske inte behövs. Brukar använda Biltemas vax it wet är faktiskt jättebra
Ett våtvax skall inte förväxlas med vaxschampo.
Jag använder ett torkstöd eller en Quick detailer vid torkning, som DoDo's Red Mist eller Valet Pro Citrus Bling.

Schampo med vax... hur många milligram vax är det i en spann tvättvatten....och som dessutom kan tänkas stanna på bilen efter tvätten. Jag gissar på nära ingenting och kör helt enkelt
med schampo som gör rent och luktar gott och dessutom är ganska billigt och drygt. Hittills har det betytt Allbrite Cherry Foam, men det säljs inte längre i Sverige så det får bli Wolf's schampo
eller Arti från Bollnäs Bilvård när det jag har på lager tagit slut.

/Thomas

Skruva ur den gamla, låt all bromsvätsk[…]

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]