det där var bara en liten smakbit av dom fall jag råkat ut för .
Jobbar professionellt som installatör av eftermarknads-elekktronik

.
men den röda tråden i alla fall är att om det inte står "Ford" , "Volvo" , "mercedes" , peugeot" eller vad som helst på den lilla lådan som är installerad i bilen så har meken hittat "felet" ..
Monterade en telefonhållare med laddning i M-B E-class för några år sedan, som vanligt tar (tog) man ström till denna bakom radion då denna förr alltid hade minnes-ström där som var direktkopplad till batteriet.
kunden kom tillbaka någon månad senare och var lätt otrevlig och sa att mercaverkstan minsann konstaterat att halvljus-automatiken hade störts ut av denna laddare !.
Tyckte det lät skumt, men kopplade om denna direkt till batteriet ändå, under tiden jag gör detta får ägaren för sej att demonstrera dom fina rattkontrollerna som styr det mesta i denna bil !.
för att beskriva det milt , så hade min då två-årige son förmodligen haft mer koll på vad han hade gjort bakom samma ratt...
Det såg ut som snubben trodde det var ett flipperspel !.
Efter en stund fick jag byta plats med honom för att "testa".
Och först "meny" sedan "beleuchtung" , och vad ser man där ?, jo "automatiche abendlicht" var "aus" , dumfan hade stängt av det själv!.
Och den kunniga originalverkstaden hade inte ens brytt sej om att kolla inställningarna för halvljuset, utan "felsökt" och sagt att elsystemet i en E-class är så "känsligt" att minsta koppling (som inte är M-B) är orsak till fel ....
Intressant dock att jag fått in några bilar från sagda verkstad med felfungerande eftermonterade larm där originalproffsen monterat sagda larm med "strömtjuvar" ..
Sanering av sagda tjuvar och ordentlig lödning av skarvarna löste dom problemen !.
Bara för att monterade detaljer inte finns i felsöknings-datorn så befriar det inte meken från egen tankeverksamhet !!!.