PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av hockeytok
Joooo , Om jag kommer ihåg rätt ??:-/ så hade även jag detta problem på min ga sport. Trodde först att det var nålventiler till flottörer som j...las
men jag tror det var den mekaniska ga bensinpumpen som slitit tillsig och byggde upp ett för stort bensin-tryck - enklast är väl att byta till ny mekanisk , jag bytte till en elektrisk justerbar . tanken fanns även att montera någon form av btr.men det blev inte så . Det blev enklast med en elektrisk.
HT
Användarvisningsbild
av Vix
Bilen är en amazon 66a. Motor är b20 från en 140.
Är i garaget nu och problemet kvarstår nu efter premiärturen.
Måste lösa det nu känner jag. Det är slangen på vänstra sidan av den vänstra förgasaren. Det är även lite fuktigt vid anslutningen och läcker så fort man pillar
Användarvisningsbild
av Vix
Felet hittat. Det är ventilen som styrs av spjällaxeln. Den stänger inte. Var hittar man en ny sådan och vad heter den?
Kan lägga in bild sen när jag kommer hem.
Tror den är kass iaf
Användarvisningsbild
av Vix
Tack Rådlös. Har kikat där men inte sett den. Får kika mer.

Den här prytteln är det frågan om.

Bild

Den ska alltså sitta där.

Bild

Jag blir lite skum på det då den bara pinkar på tomgång. Alltså fungerar stängningen på ventilen. kanske bara har blivit feljusterad eller så kommer det helt enkelt för mycket bensin. Det är dock bara denna som det rinner ifrån.
Ni var inne på pumpen och det låter ju ändå vettigt.
Konstigt att det verkar ha hänt medans bilen bara stått och jag inte rört något av nämnda grejer.
Användarvisningsbild
av Vix
Verkar vara en smärre omöjlighet att hitta en sådan där ventil. Inga sidor som har. 7 Någon som behövt byta innan och vet hur man hittar en? Är ju lite tråkigt, vill ha ut bilen nu nu. Testat att plugga men då gick den skit och bensin rann ut där uppe istället.
Användarvisningsbild
av Vix
De hade den i cvi:s sortiment. Dock slut i lager. Det roliga var att någon hade ringt 10 minuter tidigare och frågat om samma del. Verkade inte sälja mycket av den, han lät förvånad. :lol:
Jaha, dröjer nog en månad till då.

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]