Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
masol skrev:Njaa, kanske inte riktigt så. Ljudet upplevs som pulserande, alltså inte konstant. Som om det skapas turbulens....
JimmyK skrev:Upplevs ljudet som lite visslande typ som när det blåser i en segelbåts mast? Har haft detta problem både på min xc60 My 10 och nu även på min xc60 my13. I båda fallen så har problemet/oljudet löst genom att lägga ljuddämpande skumtejp mellan spegelfoten och bilen.
Mitt ljud var inte konstant hela tiden utan var som värst när det blåser kraftigt ute men kom bara över 80km/h.
av ErAnte
Jo, i min nya bil brusar det väldigt irriterande. Men det som är konstigt, att ingen hos Volvo verkar kunna medge att det finns något problem!
Ingen på plåtverkstaden hörde eller ville höra något brus. Har dock hittat några V60 med helt "tysta dörrar", inget brus alltså.
Vad har man gjort på de bilarna??
av ErAnte
Hej!
Finns det nån som har fått hjälp med detta?
ALLA verkar tiga om det här.
Och visst är man ganska skamsen, att man har köpt en sån skitbil som brusar som öststatsbil från 60-talet.
Mest pinsamt måste det var för VOLVO som tillverkar vindbrusande bilar( V60 2013).
OM IGEN, FINNS DET NÅGON SOM HAR FÅTT HJÄLP MED DETTA ELLER HAR EN BIL UTAN VINDBRUS?
Senast redigerad av 1 ErAnte, redigerad totalt 0 gånger.
av SweElite
Har också detta vindbruset på min s60. Tokstörigt....

Ska köra långt nästa vecka så om någon kan berätta hur jag löser det vore det kanon. Känns som det är "uppe till vänster" vid vindrutan...
av masol
Tycker också att det kommer från "uppåt, vänster". Verkstaden har kollat och lyssnat flera ggr men de hör "inget onormalt vindbrus" trots att det finns bilar med samma konfiguration som är tysta. På senare tid känns det som ett standardsvar från verkstaden, "inget onormalt ljud/glapp/skrammel, det är en egenskap". Fick samma svar när jag ryckte i takvingen och den glappade.....inget onormalt glapp. Har någon utav er glapp? Min glappar upp och ner, både på höger och vänster sida....

Frustrationen staplas på hög nu....... :shock: Detta är bara ett fel i raden av mååååånga. Usch vad jag saknar min V70N :) inte ett fel på 8 år.

SweElite skrev:Har också detta vindbruset på min s60. Tokstörigt....

Ska köra långt nästa vecka så om någon kan berätta hur jag löser det vore det kanon. Känns som det är "uppe till vänster" vid vindrutan...
av grålle1
masol skrev:Fick samma svar när jag ryckte i takvingen och den glappade.....inget onormalt glapp. Har någon utav er glapp? Min glappar upp och ner, både på höger och vänster sida....
Jepp, min glappar.... men inte kollegans
av grålle1
Har sagt det förut: "Underbar bil - men usel byggkvalité med en massa "slarvfel...

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylind[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]