Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av davveh
Hej!

Har endast en nyckel till min v70 -05 och skulle vilja ha en i reserv. Finns det nått alternativ till en extra stilett á 3200:-?
av mena
Jag har också bara en nyckel och skulle vilja ha en reserv men när jag var på volvo skulle det bli väldigt dyrt så jag uteslöt det. Även intresserad av alternativ.
av llesrof
Jag har tre :D Men varför har ni bara en nyckel? När jag köpte min bil fick jag bara en enda nyckel så jag krävde att få en till. Förra ägaren hade inte lämnat in den till bilfirman. Det slutade med att firman fick betala en ny nyckel och programmering. Samma dag kom det en nyckel med posten.
av S.t.r.a.n.D
Det du kan göra är ju att köpa en begagnad KIR, brukar finnas på blocket eller i säljes på forumen, folk brukar väl ta runt 4-500:- för dom. Köp ett OSLIPAT nyckelämne på Volvo, kostade mig ca 400:-. Åk till en låssmed med det oslipade ämnet och din nyckel och be dom göra en kopia, kostade mig 150:-. Byt till ditt nyslipade nyckelämne på den beggade KIRen du köpte (ta bort locket på baksidan och skruva isär den med en torx 8 ). Åk till Volvo och få den nya nyckeln inprogrammerad, ca 5-600:-. Be dom samtidigt "avaktivera" alla andra nycklar du inte har. För nånstans bör det finnas minst en nyckel som kan låsa upp och starta din bil. Detta blir ju ca 1500:- och lite jobb för dig själv, men billigare än 3200:-. Dessa ca priser gällde när jag gjorde det för 4-5 år sedan.
Användarvisningsbild
av wissel
Tyvärr...ditt förslag är som du säger 4-5 år gammalt.
Idag funkar inget av detta, en Begagnad KIR där du inte har KOD
för transpondern är helt värdelös då det inte går att programmera om den utan denna PIN.
Lösa nyckelämnen har dom också slutat att sälja. Har försökt på olika Biliaverkstäder
och jag har till och med givit dom Art.nr. men dom vägrar. Kontaktade Volvo GBG där dom
försvarade detta med att det då skulle kunna gå att beställa nycklar hej vilt....alltså riktigt SKITSNACK från
deras sida. :cry:
Så du är nog piskad att beställa " på riktigt" dvs. genom Volvo ÅF. Gangster metoder som dom ägnar sig åt. :evil:
av S.t.r.a.n.D
wissel skrev:Tyvärr...ditt förslag är som du säger 4-5 år gammalt.
för transpondern är helt värdelös då det inte går att programmera om den utan denna PIN.
Lösa nyckelämnen har dom också slutat att sälja. Har försökt på olika Biliaverkstäder
och jag har till och med givit dom Art.nr. men dom vägrar. Kontaktade Volvo GBG där dom
försvarade detta med att det då skulle kunna gå att beställa nycklar hej vilt....alltså riktigt SKITSNACK från
Så du är nog piskad att beställa " på riktigt" dvs. genom Volvo ÅF. Gangster metoder som dom ägnar sig åt. :evil:
Där ser man. Så fult av dom att göra så. Allt bara för att suga ut så mycket pengar som möjligt ur kunderna.
Användarvisningsbild
av wissel
llesrof skrev:Jag har tre :D Men varför har ni bara en nyckel? När jag köpte min bil fick jag bara en enda nyckel så jag krävde att få en till. Förra ägaren hade inte lämnat in den till bilfirman. Det slutade med att firman fick betala en ny nyckel och programmering. Samma dag kom det en nyckel med posten.
Vid senaste bytet så nobbade jag ALLA begagnade bilar som bara hade 1 nyckel o dosa.
Nu har jag 3 nycklar o 2 dosor. Säger ju lite om tidigare ägare om det bara finns en nyckel = SLARVPELLE.... :P
av Rooney
wissel skrev:Tyvärr...ditt förslag är som du säger 4-5 år gammalt.
Jag är i samma situation som TS, precis köpt min första V70 och fick bara med en nyckel. Att jag ska spärra de andra är ju självklart, men vill gärna ha en extra hängandes där hemma i alla fall. Det finns gott om nycklar med lösa nyckelämnen på ebay, kan man avända sig av dessa? tex http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-UNCUT ... 92&vxp=mtr
Användarvisningsbild
av wissel
Vet inte om det funkar, du måste kolla om dessa har en Transponder och med Kod som du kan ge Volvo ÅF.... !
har dom detta så javisst.....
Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars.[…]

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]