Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slaktarn
Min 245a är lite hängig bak, både med och utan last.
Misstänker att det kanske kan vara sänkta fjädrar som någon innan satt dit.

Jag undrar om man kan ''se'' på fjädrarna om de är sänkningsfjädrar?
De som sitter bak nu är vita, vilket jag tycker är lite märkligt.
av AmazonSleper
Ja nog är de lite underlig färg då dom i relgel är svarta, Nå som jag sett är vanligt är ju att stora bussningen i nedre bärarmen eller den som sitter i bakaxeln, den tröttnar med åren så röret i bussningen kryper uppåt å bilen blir lägre :wink:
av Amarace
Fanns sänkfjädrar som var vita förr, så det är nog inte omöjligt att det är såna. Att bussningen blir slut gör ju inte så jättemycket på höjden.

Kör själv med Biltemas Lastfjädrar, har gjort i många år och tycker dom är bra.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Amarace skrev:Fanns sänkfjädrar som var vita förr, så det är nog inte omöjligt att det är såna. Att bussningen blir slut gör ju inte så jättemycket på höjden.

Va det inte just Biltemas sänkningsfjädrar som var vita?
Men det kanske fanns fler...
av AmazonSleper
Amarace skrev:Fanns sänkfjädrar som var vita förr, så det är nog inte omöjligt att det är såna. Att bussningen blir slut gör ju inte så jättemycket på höjden.

Bero helt på hur gammal bussningen är kan väl sjunka ca 2cm i alla fall, Har ju bytt bussningen där några ggr å vissa av gångerna har bilen fått vist 80tals stuk efter. Så jo de kan göra en jäkla skillnad på höjden :wink:

Men i detta fallet lär de ju vara sänkfjädrar om de funnits vita förut.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]