Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Min svärfar behöver byta tankarmaturen på sin 745 men han är osäker på var han köper den till bra pris. Volvo vill ha över 3000 kr för en original vilket känns för mycket pengar att lägga på en så pass gammal bil. Vi har inte heller hittat någon på exempelvis Skruvat.se, Biltema, Mekonomen osv. Har ni några bra tips på var han kan få tag i en armatur till ett överkomligt pris?

Mvh

Pontus
Är det nivågivaren, pumpen eller själva locket som är anledning till bytet? Nivågivaren är unik för 740 fram till årsmodell 90, men locket och pumpen går att ta t.ex. även från tidiga 940. Så urvalet beror på vilka delar man är ute efter.
Tack för era svar. Jag vet inte exakt vad felet är mer än att det läcker från tankarmaturen och att han vill byta ut hela den. Jag får be honom kolla bilskrotarna i närområdet då, och se upp med årsmodellerna så att det blir rätt. Tack för tipsen!

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??