Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo264GLE
Finns nog en hel del om du googlar.. men jag tror att du behöver byta:
*Framvagnsbalk/motorfästen
*Sprängskåpa till växellådan
*En del el måste bytas ut
*Bränslesystemet
Sen beror det nog också på vilken D24 du tar, tror att det är skillnad på exempelvis 240ornas och 740ornas oljetråg.

Jag vet inte så mycket, folk får bygga på ev. rätta
av osla
högra motorfästet får man svetsa nytt i framvagns balken. sprängkåpan passar inte, startmotorn sitter på fel sida, ta kabelhärvan till startmotorn från original dieseln för annars räcker inte kablarna eftersom startmotorn sitter på fel sida mot för b21:an, dra en retur ledning.

kabelhärvan som sitter på motorn tar du alltså från original dieseln, då passar all el, ryck ur kablarna med "kabelskorna" som sitter i den grå stora kontakten mot torpedväggen, och stoppa dom sedan i samma färg ordning, alltså tex röd kabel från motorhärvan till röd i härvan som sitter i bilen. då fungerar all el och även avstängningen
av Amarace
En sak att tänka på är ju att det inte finns nån stor grå kontakt på en 76:a, dom har en vitaktig mindre kontakt med flatstift istället.
av AmazonSleper
Hum tro hur dom har koppla på -75an min har för mig de sitter stora grå kontakten på den har inte reflektera över de fören nu :roll:
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]