Avarage skrev:Här var mest en massa pekpinnar, förutom några enstaka tips/råd. Känns lite onödigt kan jag tycka!
Oavsett vad du gör med din bil verkar det ju inte bättre än att du ocksp blivit lurad, vilket inte heller är ok!
Fast nu står du med en krånglande bil. Beslutat att behålla eller sälja känns mer som en känslomässigt beslut än ett marknadsmässigt.
Säljer du bilen nu blir det svårt att få tillbaks det du lagt ut på den. Någon kom med tipset att det kan vara fukt i kontakten till ABS-styrningen, värt att kolla kan jag tycka. Dyker det sedan upp mer problem skulle jag felsökt eller tagit hjälp för det och därefter INNAN reparation genomförs fatta beslut "är jag beredd att lägga dessa pengar för rep. eller ej?".
Gillar du bilen i övrigt kan ju det vara skäl nog att laga upp bilen. Glöm inte att det finns gott om reservdelar på skroten som kan hålla nere kostnaden rejält vid rep.
Mvh!
// Niklas
Tack för info från alla!
Ja det är mycket emot att mörkna fel och det förstår jag. Är själv emot det och det är fel. Jag håller med.
Hittills har jag lagt sammanlagt 30 000kr för en v70 årsmodell -00. Vad tror ni jag får för den? 25 000kr?
Kan jag kräva något från säljaren är min första fråga? Känns som han underhöll information. Visst, bilen blev besiktad men ändå.
Sen till den viktiga frågan, hur skulle jag kunna bli återbetalningsskyldig om jag släcker felkoder som dyker upp några dagar senare till den nya ägaren?
Det är ju helt omöjligt att bevisa om jag förnekar att jag inte visste om det. Ska de ringa och kolla med verkstaden som jag reparerade felkoderna på då.
Tips?