Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FaniSkogen
#746280
*pettson* skrev:Hej. Nej tyvärr. Sidans vara eller inte vara blev inblandad i en snedvriden diskussion där sidan bedömdes som kommersiell för möjligheten till donation. Att sidan inte tvingar någon att betala var ointressant. Att det donerats totalt 460 kronor på 21630 nedladdningar var lika ointressant, med andra ord inget kommersiellt. Jag fick hemskt gärna hysa gratisreklam däremot för en viss plats, men skulle bli tvungen att köpa reklamplats på det stället om jag ville ha min egen sidas webbadress synlig.
Jag valde att stänga sidan och satsa min fritid på vettigare saker än att bli utnyttjad.
Den kanske kommer tillbaka i någon form. Om jag plötsligt skulle få tid eller lust.
Den dagen blir den just kommersiell. Då blir det betala eller bli utan.
Och det blir ingen gratisreklam.
Jag förstår och respekterar det beslutet! Alltid trist när man lägger ned en massa möda och inte får någonting tillbaka.

Bestämmer du dig för att vilja lägga upp sidan igen så kan jag som sagt sponsra med webbhotellsutrymme. Hyr ett stort och dyrt och utnyttjar inte ens en bråkdel av platsen som erbjuds.
av jossant5r
#749242
Vevhusventen är bytt på verkstad! MEN det droppar fortfarande olja!? Inte lika mkt som förut men jag har inte kört så mkt med den än, de ska väl inte läcka nu när det är lagat? :(
av Tommty
#749274
klart den fortfarande läcker om övertrycket från vevhuset har pajat packningarna, packningar tackar inte för vänligheten och renoverar sig själva

det kan minska då trycket inte blir lika stort och oljan följer den riktiga vägen men att det slutar helt händer sällan till aldrig.
av FaniSkogen
#749362
jossant5r skrev:Vevhusventen är bytt på verkstad! MEN det droppar fortfarande olja!? Inte lika mkt som förut men jag har inte kört så mkt med den än, de ska väl inte läcka nu när det är lagat? :(
Har vevhusventilationen varit tät och det börjat droppa olja så har en packning förmodligen gått sönder. Rengör du inte vevhusventilationen nu så kommer fler förmodligen gå sönder och det kommer läcka än mer.

Tyvärr lagas som sagt inga packningar om du rengör, dock motverkar du att fler kommer gå sönder. Så skadan som redan är skedd på grund av tät vevhusventilationen kommer du behöva laga också.
av FaniSkogen
#749382
jossant5r skrev:Tog lite bilder hoppas ni kan se dom, detta är då EFTER vevhusventilationen är bytt! Oljefläcken är efter att bilen vart igång i 7 min. hmm.....
http://forumbilder.se/CE0NL/bild
http://forumbilder.se/CE0NL/1bild-1
http://forumbilder.se/CE0NL/2bild-2
http://forumbilder.se/CE0NL/1bild-3
Som vi skrivit tidigare så är nog skadan med oljeläcka redan skedd. Men att vevhusventilationen nu inte är tät är bra då du slipper mer skador.

Nu måste du dock ta tag i skadan som blivit till följd av tät vevhusventilation.

Vart den sitter får någon mer kunnig svara på.
av Tommty
#749603
skölj av motorn. och kollart vart det läcker, det där är bara en massa sörja.

sen kommar du som sagt vart det läcker, det ser ut att komma från vänster sida motorn och då har du kamaxelgivare, vevaxeln bakre packbox (mellan motor och låda) samt packning bakom rotorn som oftast tar stryck.

kan kosta allt mellan 100-4000:- beroende på var det läcker och vem som gör det.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]