- tis 16 apr 2013, 23:18
#746901
Sammanfattar vi så är det lika bra att du lägger ned och åker buss med tanke på inställningen du har.
Det är egentligen tur att du besitter den stora kunskapen av oss. Du och din näsa.
Du har inte en susning om hur ditt insprutningssystem jobbar.
Du vet inget om kriterierna som bestämmer åt systemet och inget om avgasrening.
Du har inga koder, inga mätprotokoll och i övrigt ingen mer info än att bilen går toppenbra och din näsa kan inte få fram några fel.
Ett tips är att lampan vill säga dej något. Jag gör en gissning: Lambdans reglerområde tog slut och bilen går inte alls så väl som du tror och upplever. Det brukar bli den kodtypen när det går för magert för systemet. Magert blir det på e85 utan konvertering om man blandar i för mycket. Förklaringen är e85 i sej. Men vad vet vi.
Självklart struntar du i miljötjafset, det gör alla tuffa. Men Nox är nåt man inte struntar sålänge i, det är såpass ohälsosamt att man inte blir särskilt gammal när man exponeras för det. Men det struntar du i för det luktar ju inte illa i slutröret. Formaledehyd likaså är ohälsosamt men där likaså är du ju utan eftersom din näsa inte säger annat. Att det inte är friskluft i röret brukar dom flesta vara insatta i även om man tror man är duktig.
Hade du känt dessa i snoken så vore du först i världen med det å andra sidan.
Men det spelar ingen större roll för mej, vad vet jag om bilar och dess teknik. :idea:
Förmodligen har jag bara haft tur som jobbat med bilar, undervisat om dom likaså.
Kanske har jag inhämtat min kunskap genom att runka äta ostbågar och titta på topgear? Ja vem vet..
Det är egentligen tur att du besitter den stora kunskapen av oss. Du och din näsa.
Du har inte en susning om hur ditt insprutningssystem jobbar.
Du vet inget om kriterierna som bestämmer åt systemet och inget om avgasrening.
Du har inga koder, inga mätprotokoll och i övrigt ingen mer info än att bilen går toppenbra och din näsa kan inte få fram några fel.
Ett tips är att lampan vill säga dej något. Jag gör en gissning: Lambdans reglerområde tog slut och bilen går inte alls så väl som du tror och upplever. Det brukar bli den kodtypen när det går för magert för systemet. Magert blir det på e85 utan konvertering om man blandar i för mycket. Förklaringen är e85 i sej. Men vad vet vi.
Självklart struntar du i miljötjafset, det gör alla tuffa. Men Nox är nåt man inte struntar sålänge i, det är såpass ohälsosamt att man inte blir särskilt gammal när man exponeras för det. Men det struntar du i för det luktar ju inte illa i slutröret. Formaledehyd likaså är ohälsosamt men där likaså är du ju utan eftersom din näsa inte säger annat. Att det inte är friskluft i röret brukar dom flesta vara insatta i även om man tror man är duktig.
Hade du känt dessa i snoken så vore du först i världen med det å andra sidan.
Men det spelar ingen större roll för mej, vad vet jag om bilar och dess teknik. :idea:
Förmodligen har jag bara haft tur som jobbat med bilar, undervisat om dom likaså.
Kanske har jag inhämtat min kunskap genom att runka äta ostbågar och titta på topgear? Ja vem vet..