- mån 22 apr 2013, 14:19
Beror det inte lite på vad det faktiskt är som har gått sönder? En kondensor kan ju faktiskt förväntas ha en livslängd på så lite som 5 år, den kan dessutom utsättas för stenskott vilket är den vanligaste orsaken till att en AC slutar fungera.
Om det däremot är en styrenhet så bör ju den förväntas hålla bilens livslängd.
Det kan ju omöjligt vara bilfirmans fel om din kondensor gått sönder av fysiskt våld (och när det hänt är ju omöjligt för någon av bevisa), en ny kondensor får du oftast inte ens på nybilsgarantin om den börjar läcka mitt i cellpaketet. Bilhandlaren kommer dock ha svårt att bevisa att felet inte var ursprungligt vilket ligger honom i fatet, frågan är dock om inte deklarationen av AC'n ligger dig i fatet?! Du köpte ju bilen med okänd funktion på AC'n.
/Martin
Om det däremot är en styrenhet så bör ju den förväntas hålla bilens livslängd.
Det kan ju omöjligt vara bilfirmans fel om din kondensor gått sönder av fysiskt våld (och när det hänt är ju omöjligt för någon av bevisa), en ny kondensor får du oftast inte ens på nybilsgarantin om den börjar läcka mitt i cellpaketet. Bilhandlaren kommer dock ha svårt att bevisa att felet inte var ursprungligt vilket ligger honom i fatet, frågan är dock om inte deklarationen av AC'n ligger dig i fatet?! Du köpte ju bilen med okänd funktion på AC'n.
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts