Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tedsvensson
Det verkar som om den upplysta växelspaken är ett minne blott på V40 MY 2014. Någon som vet om det de facto är så?

Undrar om det i så fall berodde på att den ser för plastig och billig ut, och om den nya är snyggare. I så fall kanske man skulle kunna byta ut den man har mot den nya (har MY2013) :x
Användarvisningsbild
av mobe
Enda stället jag hittar den på MY14 är om man väljer R-design.
Användarvisningsbild
av ziaal243
synd för det är riktigt snyggt på kvällen
av Droopy
Den där belysta växelspaken ger verkligen kluvna känslor, lite som den där spaceball som fans ett tag, antingen hatade el så älskade man den.
Användarvisningsbild
av mobe
ziaal243 skrev:synd för det är riktigt snyggt på kvällen
Håller med tycker den tillför en bra stämning när det blir mörkt
Användarvisningsbild
av Avuriel
Är jag en av väldigt få som faktiskt tycker den är riktigt nice? :???:
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Enig, synes den er veldig nice. Sammen med stemningsbelysningen så blir det veldig bra!
Användarvisningsbild
av tedsvensson
Jag tycker plasten känns som den som brukar vara på en billig nyckelring, letar bara var man kan öppna den och sätta sin egen bild innanför... :wink:

Skämt åsido, belysningen i den är snygg men det är plasten som stör mig. Tänk om det vore kristallglas från Kosta Boda, som de kunnat fånga upp från en konceptbil de hade en gång. DET hade varit snyggt! :D

Får en att undra hur som helst varför de tog bort den, men är den kvar i r-design paketet så känns det ju lite exklusivt ändå.. ;-//
av V60D5AWDPolestar
Heja,

Tycker att belysningen är helt OK. Efter några veckor med V40 så stör jag mej mer och mer
på utformningen och plasten!! Gör om gör rätt!!!
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]