Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av AmazonSleper
Hehe ja men då får jag nog flytta ut i garaget :lol: Lovade sambon att om jag köpte denna skulle jag sälja min 145a som jag har som bruks nu för att denna var ju så billig å köra då de var diesel :wink:

Fast skulle Dieseln rasa efter turbovåldtäckt så finns de ju inge hinder å stoppa i 305an som ligger bredvid vedboden :mrgreen:

Hehe finns ju vissa anledningar att de var just en 75a jag ville ha :wink:
av AmazonSleper
Jo får väl se hur "bra" D24 är har ingen egen erfarenhet. Verkar som de finns 2uppfatningar å de är typ guds gåva till mänskligheten eller den värsta skit som kommit ur någon gjutform :roll: Men återstår ju å se, Verkar ju som de går å få hyfsad fart på dom med.
Lucif3r skrev:Vafasen, har du t om en 305a ståendes? Varför sitter den inte i bilen än :mrgreen: :mrgreen: ?
Har ju redan 4bilar jag å sambon som har V8 så känner inget måste :lol:
av AmazonSleper
Ja fått lite gjort i påsk helgen, vilket skit göra att få fronten duglig, Är ju hur mycke veck å vrår som helst runt lysena osv. Sluta med å åka å köpa 100liter blästersand för att få bort de i falsarna å som inte gick å slipa bort.

Bild
Rent i falsen så gott de går, bläster är ju helt suveränt hjälpmedel till å få rent riktigt.

Bild
Även blästra runt alla mutterstycken till framskärmarna så man slipper de fortsätter rosta där ja alla annan rost med såklar som behövde blästring för att få bort porerna.

Bild
Även skarvarna i fronten är blästrat rent från rost å färg innan jag pensla på Ca primerna, tyckte de inte spela så stor roll där i framkanten på innerskärmarna å rambalkarna då 90% täckts av fronten osv huvudsaken de inte rosta nå mer.

Bild
Skönt de börjar gå mot våren +20 grader framför garaget så man kunde måla ute :D

Bild
Vist har jag snyggt lack ställ :lol: upptäcke såklart att jag missa 1ställe där gammla lacken sprucke så får slipa rent de sen då jag montera den på bilen igen.

Bild
Har äntligen fått plåten runt rutan :) Så i morgon blir de å åka till staden å hämta svetsprimer å hem å borra svetspunkter så syslolös blir jag inte :lol:

Bild
Även börja projektera på hur jag ska göra nya hörnen ovanför rutan ska nog gå å snida till hyfsat lätt :wink:

Ja de var allt för denna gången blir nog snart mera börjar bli sugen på å få liv i den snart har inte ens starta den sedan jag köpt den. Men bara man fixa rutramen så kan man montera i instrumentpanelen osv så man kan flytta på den av egen maskin vol:-)
Ja nu har de hänt lite igen har jobba på med rutramen å passformen var riktigt bra på plåten ;) Väl värd pengarna iställe för å lappa en massa ställen. Men kör på med lite bilder från när jag tog bort den tills den sitter där igen bilder säger mer än ord ;)

Bild
Jäkla göra å borra ur alla svetspunkter å få bort den gammla plåten. Slipa om en borr så den inte var så spesig så den tog bägge plåtarna så de gick ganska bra ändå.

Bild
Dropp listen hade dock gått ganska hårt åt i nederkanten. Var mest bara fragment kvar av den :lol:

Bild
Vad har vi här då?

Bild
Tada blev väl ganska lyckat ändå.

Bild
Upptäckte när jag skulle göra hålen för torkarna att dom yttre hålen i luft intaget fanns inte på repplåten så var tvungen ut å kolla på 79an som står utan för garaget å den hade 48hål precis som repplåten medans syster 76an hade 50 hål som min 75a. Någon som vet när de ändrades?
Tur man inte promt måste ha 100% original.

Bild
Bra passform mot skärmen.

Bild
Ja grundat med svetsprimer å nytt kitt på falsen ut mot innerskärmen.

Bild
Ja nu ska den bara dit ;) Passa även på att slipa rent å pensla på lite Ca primer på vissa ställen.

Bild
Snart klart tacka gudarna för Migsvetsens tillkomst :D

Bild
Så såg de ut när jag gjorde kväll slipat ner nästan all svets men sen höll fan ryggen på å gå av å så tänkte jag umgås lite med sambon så får fortsätta i morgon ;)

MEn nu är de värsta gjort så i morgon blir de framkanten på taket å sen grunda å kitta sen är de bara å arbeta sig bakåt.
Ja så har man fnula på lite igen då rutramen färdig svetsad :D Men mera bilder till folket.

Bild
Ja mallen har jag visa i något tidigare inlägg men här har jag börja forma.

Bild
Efter lite knackande till så har vi ett tak hörn :wink:

Bild
Kollar av passformen å märka ut vars kapa.

Bild
Ja då var jag nöjd.

Bild
Svetsat

Bild
Slipat å klart blev inte så tokigt.

Bara så ni ser jag inte fuskar har blästrat å grundat :lol:
Bild

Nästa sidan då :wink:

Bild
Ny mall

Bild
Tada denna var dock lite jävligare å få till då den böjer sig åt alla möjliga håll så fick dela upp i en till bit sen längre in så blev nästan halva takets bredd.

Bild
Svetsat.

Bild
Å slipat blev hyfsat.

Bild
Å en helhets bild, vart väl inte så jämn som jag önskat på förarsidan in mot rutan men de får duga i morgon blir de å ta itu med grund/kitt å måla färg på insidan så man får dit instrumentet igen å få koppla tillbaka elen å pröva starta upp han snart :D

Allt för denna gången då.
Ja då var de dax igen inge jätte fram steg men de tar sig rutramen är klar. På börjat bakskärmar å reservhjulsbaljorna. Å i helgen får jag hjälp å sjustera dörrarna innan jag plockar bort dom :wink:

Men får väl fylla på med lite bilder.

Bild
Har kitta å måla på insidan av rutramen även grunda utsidan å kitta skarvarna där.

Bild
Passa även på å måla på där fronten ska sitta

Bild
Även baksidan av fronten då de blir jävligt å komma åt sen då den är monterad.

Nu glömde jag ta kort på innan jag börja kapa ur men ni ser ju hur pass omfattningen är.

Bild
Börja kapa ur på denna sida hade dom smeta igen hålen vid förra lackeringen med spackel :evil: Sen varför dom har sabboterat bagaget med den äckliga mörka grönfärgen är för mig en gåta.

Bild
Fick göra en liten passbit till baljan

Bild
Passbiten där å så även nya nederdelen av innerskärmen å blästra bort rosten som var innanför. Jäkla bökig plåt å få till är ju böjd åt alla håll.

Bild
På med Ca-primer å svetsprimer.

Bild
Å lika på motsvarande plåtar.

Bild
Å här svor jag något blev trött å less å gick å tog en kopp kaffe :lol: Lagom spalt å svetsa utan de slår sig. Å har inge försvar blev helt enkelt skit med inpassningen.

Bild
Men de fick ju gå på något vis har nog alldrig hållt på så längen med å svetsa något bygga lite lite åt gången å såg ut som fan efter man svetsa men slog sig ytterst lite. men var till å knacka ut svetsen å kyla om vart.

Bild
Grov slipat men sen passera klocka 22.00 å sambon ringde å undra om jag skulle ha eftersändning av posten eller komma in ikväll :roll:

Har även gått å kikat på instrumentbrädan å tyckte den såg så jävla tråkig ut så var tvungen å pyssla om den lite med :wink:

Bild
Tadaa. Hade ju ändå en skvätt färg över från jag måla på rutramen å fronten :P

Bild
Tycker de blev jäkla stiligt med kontrasten till luftintagen ska bli roligt å se hur pass de ter sig när man montera i brädan

Men de var allt för denna gång. ska fortsätta svetsningen endera i morgon EM eller på söndag beroende vad som hinns :wink:
230fk går snålt

Bilden du visar är schema för B204E moto[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Så bra är den inte att man vill gö[…]

Nya framfjädrar tar i hjulhuset

Felmonterad eller fel fjäder

Byte HU850

Hej jag har en HU850 som funkar dåligt Har n[…]